تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۸۷۲۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره جهادکشاورزی ایذه‌ خبر داد
اتخاذ تدابیر لازم برای آتش‌سوزی‌های احتمالی در مزارع ایذه
رئیس اداره جهادکشاورزی ایذه گفت: با هماهنگی فرمانداری و برگزاری جلسه شورای برداشت شهرستان، تدابیر لازم برای تامین سوخت دستگاه‌ها و همچنین آتش‌سوزی‌های احتمالی دیده شده است.

ایرج الماسی امروز با اشاره به آغاز برداشت محصولات کشاورزی در سطح این شهرستان اظهار کرد: برداشت محصولات کشاورزی دیم مانند گندم، جو و کلزا در شهرستان ایذه از 10 اردیبهشت‌ماه جاری آغاز و تا 15 خردادماه امسال ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه از روز آغازین برداشت، 10 دستگاه کمباین کار برداشت جو را در مناطق مرغا و سوسن انجام می‌دهد، افزود: 14 دستگاه کمباین بومی در منطقه عملیات برداشت را انجام می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود که حداقل 90 دستگاه هم وارد شهرستان شود.

رئیس اداره جهادکشاورزی ایذه با بیان اینکه امسال پیش‌بینی تولید 25 هزار تن گندم در شهرستان شده است، خاطرنشان کرد: 26 هزار هکتار گندم دیم، 22 هزار هکتار جو دیم، یک‌هزار و 650 هکتار گندم آبی، 160 هکتار کلزای دیم و 300 هکتار عدس دیم سطوح زیر کشت شهرستان هستند.

الماسی ادامه داد: با هماهنگی فرمانداری و برگزاری جلسه شورای برداشت شهرستان، تدابیر لازم برای تامین سوخت دستگاه‌ها و همچنین آتش‌سوزی‌های احتمالی دیده شده است.

وی با اشاره به خطرات احتمالی که می‌تواند بر اثر سهل انگاری برای این محصولات ایجاد شود گفت: از همه مسافران و ماشین‌های عبوری خواهشمندم که از انداختن هرگونه وسایل آتش‌زا به بیرون از خودرو در این فصل خودداری کنند، زیرا در صورت انجام این عمل دست‌رنج یکساله کشاورزان به خاکستر تبدیل خواهد شد.

رئیس جهادکشاورزی ایذه در پایان بیان کرد: از تمام اداراتی که در سال گذشته در راستای برداشت محصولات کشاورزی و در بحث مقابله با آتش‌سوزی با این اداره همکاری داشته‌اند، تشکر می‌کنم و امیدوارم امسال هم که مزین شده به نام سال همدلی است بتوانیم با تعامل خوب و سازنده شاهد برداشت خوب و به موقعی در سطح منطقه باشیم.
مرجع / فـارس
برچسب ها: ایذه
:
:
:
آخرین اخبار