تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۸۷۱۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ساخت و ساز در منطقه طبیعی «تنگ آب​زا» ايذه
يك دوستدار محیط زیست با اشاره به ساخت‌وساز در منابع طبيعي ايذه گفت: تخريب منطقه طبيعي «تنگ آب​زا» ايذه هيچ توجيه منطقي ندارد جز تخريب طبیعت و زیستگاه جانوري.

عبدالمحمد باقرپور اظهار كرد: منطقه تنگ آب​زا روبه‌روي اشكفت سلمان ايذه واقع شده است؛ اين منطقه زيستگاه جانوران نادري همچون سمور، پرنده كمركولي، جغد و بسياري از جانواران ديگر است.

وی ادامه داد: با توجه به اين كه شهرستان ايذه از داشتن پارك و فضاي سبز محروم است، اين منطقه زیست‌محيطی تنها تفرجگاه و مكان گردشگري ايذه محسوب مي​شود که متاسفانه فردي با گرفتن مجوز از ادارات ميراث فرهنگي و محيط زيست ايذه، قصد تخريب محيط زيست و ساخت و ساز را دارد.

این دوستدار محیط زیست بيان كرد: ساخت و ساز در اين منطقه جز نابودي طبيعت‏ْ، محيط زيست و نابودي جانوران نادر و از بين بردن فضاهاي گردشگري هيچ هدف ديگري را دنبال نمي​كند.

او تصریح کرد: اين زمين جزو منابع طبيعي كشور محسوب مي​شود و صدور سند براي يك شخص، هيچ دليل قانع​كننده​اي ندارد چراكه طبيعت متعلق به همه مردم است.

باقر‌پور با بیان این که فعلا با پيگيري​هاي صورت گرفته از جانب دوستداران محیط زیست ایذه، تخريب در این منطقه آغاز نشده است، تصریح کرد: ما با فرمانداري ايذه نيز صحبت‌هایی در این زمینه داشته​ايم اما هنوز جواب قابل قبولي نگرفته​ايم. اميدواريم كه مسئولان قبل از نابودي اين منطقه جلوي آن را بگيرند.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: ایذه ، تنگ آب زا ایذه
:
:
:
آخرین اخبار