تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۸۷۰۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد:
اجرای طرح برچسب‌گذاری تغذیه‌ای در خوزستان
خوزنیوز: مدیر نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: طرح «برچسب‌گذاری تغذیه‌ای» با نشان‌گر رنگی بر روی محصولات غذایی گامی بزرگ برای تحقق طرح تحول نظام سلامت در استان بوده که در حال اجراست.

به گزارش خوزنیوز؛ سیمین فقهی اظهار کرد: طرح برچسب گذاری تغذیه‌ای با نشان‌گر رنگی بر روی محصولات غذایی از چهار ماه پیش در استان آغاز شده و گامی بزرگ برای تحقق اهداف طرح تحول نظام سلامت و سلامت مصرف کنندگان در حوزه غذا و داروی کشور و به ویژه خوزستان است.

وی با بیان اینکه این طرح تاکنون برای محصولات غذایی در هشت کارخانه و شرکت تولید مواد غذایی این استان خوزستان اجرا شده است، افزود: این کارخانه‌ها و شرکت‌ها شامل شرکت فرآورده‌های گیاهی برگ سبز، نخل بستان دارای تولیدات نوشابه، دوغ، ماءالشعیر و آب آشامیدنی، دز ماکارون، آذین شوشتر با تولیدات آبلیمو، مربا، کنسرو و رب گوجه فرنگی، شیر جاموس جنوب، فرآورده‌های لبنی توسعه فنون، نان اکسین و تک نان است.

مدیر نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز اضافه کرد: تا پایان امسال، تمام کارخانه‌ها و محصولات غذایی خوزستان برچسب رنگی را دریافت می‌کنند.

فقهی در پایان بیان کرد: از آنجا که میزان قند، نمک، چربی و اسید چرب ترانس رابطه مستقیمی با بیماری‌ها دارد در نتیجه این برچسب‌ها با نشان‌گر رنگی در سه رنگ سبز به معنای نداشتن محدودیت در مصرف، قرمز به معنی خطرناک بودن مصرف به ویژه برای بیماران، و زرد به معنای احتیاط در میزان مصرف نشان داده می‌شود.
:
:
:
آخرین اخبار