تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۸۶۹۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز:
ایجاد عدالت در سلامت و حفاظت مالي از بیماران ؛ اهداف اصلی طرح تحول نظام سلامت
در اين طرح، دو شاخص مهم عدالت در سلامت يعني بهبود بهره ​مندي از خدمات و حفاظت مالي بیماران موجب شده که امروز رضايتمندي نسبي از خدمات حوزه سلامت در اين دو مقوله، حاصل شود
خوزنیوز: مراسم بزرگداشت روز آزمایشگاه با حضور علی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، حجت الاسلام عادلي ​نژاد مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، ایرج نظری معاون درمان، ساسان موگهی معاون دانشجویی فرهنگی، عبدالله رفیعی معاون توسه آموزش، داریوش پناهی زاده مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان خوزستان و جمعی از مدیران و کارشناسان آزمایشگاه‌های استان خوزستان در سالن شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز؛ دكتر علي خدادادي در این مراسم با اشاره به مقام حکیم سيداسماعيل جرجاني و نامگذاری روز آزمایشگاه به منظور تجلیل از این استاد ارزشمند، اظهار كرد: اين استاد بزرگ در دو مقوله توانست خدمات ارزنده​اي به جامعه پزشكي عرضه دارد. يكي از اين خدمات، كتاب ارزشمند "ذخيره خوارزمشاهي" است كه شامل نزديك به 750 هزار اصطلاح و واژه پزشكي است و دوم اينكه اين استاد اولين کسی بود كه به پارسي‌نويسي در اين حوزه روي آورد.
 
وي ادامه داد: يكي از اين خدمات، كتاب ارزشمند "ذخيره خوارزمشاهي" است كه شامل قریب به 750 هزار اصطلاح و واژه پزشكي است و دوم اينكه اين استاد اولين کسی بود كه به پارسي‌نويسي در اين حوزه روي آورد.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه افزود: طرح تحول نظام سلامت يكي از دستاوردهاي دولت تدبير و اميد است كه توانسته نقطه عطفي در خدمات رسانی به مردم توسط نظام مقدس جمهوري اسلامي ايجاد كند و موجب شده شرايط عادلانه اي در حوزه سلامت و درمان فراهم شود.
 
وی گفت: البته خدمات گذشتگان را نبايد ناديده گرفت به خصوص در مقوله مهار و كنترل بيماري​هاي واگيردار و توسعه شبکه های بهداشت و درمان که خدمات شایان توجهی ارائه نموده اند، ولي اكنون با توجه به تغییر تابلوي بيماري​ها و افزایش پرداختی از جیب مردم، بنا به ابلاغ سياست​هاي كلي نظام سلامت از سوي مقام معظم رهبري و حمايت مجلس شوراي اسلامي، طرح تحول نظام سلامت به اجر درآمده است.
 
خدادادي اظهار كرد: در اين طرح، دو شاخص مهم عدالت در سلامت يعني بهبود بهره ​مندي از خدمات و حفاظت مالي بیماران موجب شده که امروز رضايتمندي نسبي از خدمات حوزه سلامت در اين دو مقوله، حاصل شود.
 
وي ادامه داد: البته نبايد متعصبانه به اين طرح بنگريم و همچنین سوءنگري درباره اين طرح نداشته باشيم. در كنار همه تلاش​هاي صورت گرفته، چالش​هايي پيش روي اين طرح وجود دارد كه اگر فضاي مناسبي براي منتقدان فراهم شود مي​توان نقطه​هاي كور را به چالش كشيد و پايداري اين طرح بزرگ را استمرار بخشيد.
 
قائم مقام رئیس دانشگاه گفت: قطعا بحث های خودمراقبتي، مشاركت اجتماعي، صنعتي كردن بيمارستان​ها و كاهش مصرف داروهای گرانقیمت خارجی و جایگزینی آن‌ها با انواع دارواهای تولید داخل، موجب صيانت هر چه بیشتر از اين طرح مي ​شود.
 
خدادادي با بيان اين‌كه يكي از حوزه های مهم در سلامت، حوزه تشخيص است، افزود: كارشناسان و فعالان حوزه تشخيص و آزمايشگاهي به تعبيري ديده بانان گمنان عرصه سلامت مردم هستند.
:
:
:
آخرین اخبار