تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۸۶۷۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افتتاح واحد تست بیلی(Bayley)در مرکز بهداشت شرق اهواز
تست بیلی یکی از معدود آزمون‌های تشخیصی معتبر جهانی است که علاوه بر جامعیت در تمامی حیطه های تکاملی از شاخص‌های روانسنجی بالایی نیز برخوردار بوده و می تواند اثربخشی اقدامات ارتقای تکامل کودکان طبیعی را تشان دهد
خوزنیوز: به مناسبت هفته سلامت واحد تست بیلی (Bayley) مرکز بهداشت شرق اهواز با حضور دکتر سید سعید سیدیان معاون بهداشت دانشگاه و رییس مرکز بهداشت استان خوزستان رسما افتتاح گردید.

به گزارش خوزنیوز؛ در این مراسم سیدیان به اهمیت شناسایی و تشخیص زودهنگام اختلالات تکاملی در کودکان اشاره نموده و تصریح کرد: برای رسیدن به این هدف خانواده ها باید فرم های ASQرا تکمیل نمایند. این فرم‌ها وضعیت تکاملی کودک را در 5 حیطه مورد بررسی و ارزیابی قرار می‎دهد و در صورتی‌که در هر کدام از این حیطه‌ها مورد مشکوکی مشاهده گردد نیاز است تست‌های تشخیصی بیشتری انجام شود.

رئیس مرکز بهداشت استان در ادامه اظهار داشت: تست بیلی  (Bayley)یکی از معدود آزمون‌های تشخیصی معتبر جهانی است که علاوه بر جامعیت در تمامی حیطه های تکاملی از شاخص‌های روانسنجی بالایی نیز برخوردار بوده و می تواند اثربخشی اقدامات ارتقای تکامل کودکان طبیعی را تشان دهد.

سیدیان تست بیلی (Bayley)را بهترین روش برای ارزیابی بیشتر کودکانی که ASQمختل دارند دانست و تصریح کرد:  با پیگیری‌های به عمل آمده در حال حاضر دو واحد تست بیلی (Bayley)در مراکز شرق و غرب اهواز فعال و آماده ارائه خدمات می باشند.

در ادامه مهرداد شریفی ضمن ابراز خرسندی از حضور معاون بهداشت دانشگاه در راه اندازی و افتتاح مرکز تشخیصی تکاملی کودک تقدیر و تشکر کرد گفت: کودکان طلایه‌داران آتیه ایران اسلامی هستند و  امید آن دارم که با ایجاد چنین مراکزی و انجام وظیفه بر مبنای استانداردهای وزارت بهداشت بتوانیم  قدم های ارزنده ای در راستای سیر تکاملی کودکان برداریم و کودکانی سالم و با نشاط را به آیندگان هدیه نماییم و همواره در راستای رسالت انسانی و اخلاقی خود راهنمایی های معاون بهداشت دانشگاه و همکاران محترمشان را داشته باشیم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فريده حسن زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
0
0
با سلام . اينجانب پرستار شاغل در دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان مي باشم و جهت انجام يك طرح تحقيقاتي به تست bayley بعنوان اصلي ترين ابزار كار نيازمندم. لطفا راهنمايي بفرماييد چگونه و از چه طريق مي توانم به اين تست دسترسي پيدا كنم ؟
:
:
:
آخرین اخبار