تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۸۶۱۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه علوم پزشکی اهواز تشکیل شد
اسماعیل ایدنی به عنوان رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و ساسان موگهی به عنوان دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه منصوب شدند
خوزنیوز: جلسه تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدرضی مرعشی‌فر نماینده رئیس ستاد و معاون ادارات و سازمان های ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر خوزستان، سعید سیدیان معاون بهداشت، ایرج نظری معاون درمان، ساسان موگهی معاون دانشجویی و فرهنگی، علی فیضی مدیر حراست دانشگاه و صبیحه ضیاغم مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین سید محمدرضی مرعشی فر در این جلسه با ذکر روایاتی از ائمه اطهار (علیهم السلام) در خصوص فریضه امر به معروف و نهی از منکر و جایگاه ویژه و بالای آن در دین گفت: از جمله این فرمایشات می توان به" اجرای تمام احکام الهی به واسطه این فریضه است" و "امربه معروف ونهی از منکر پایه تمام واجبات الهی است" اشاره نمود. معاون ادارات و سازمان های ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر خوزستان با انتقاد از برخوردهای نامناسب صورت گرفته در گذشته نسبت به این فریضه چه از سوی برخی افراد داخلی و چه از سوی دشمنان خارجی و لزوم فرهنگ سازی صحیح و درست در این زمینه، افزود: ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر یکی از ستادهای مهم فرهنگی و ارزشی در کشور است و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به این مهم، همه باید اهتمام ویژه در تشکیل زیرمجموعه های این ستاد در سازمان ها و ادارات مختلف به منظور تبدیل فضای اداری و سازمانی و نهایتا" فضای جامعه به فضائی دینی و ارزشی داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمين مرعشی فر با بيان اين که حقيقت عاشورا، امر به معروف و نهي از منکر است و پيام عاشورا براي نسل ما زنده نگه داشتن اين فريضه بزرگ الهي است، تصريح کرد: حضرت امام حسين(ع) در خطبه های روز عاشورا اعلام کردند که من قرار است قيام کنم و در برابر ستمکاران بايستم تا امر به معروف و نهی از منکر را در راستای اصلاح امت جدم حضرت محمد مصطفي (ص) زنده نگه دارم.

وی با بیان اینکه عمق امر به معروف و نهی از منکر، ولایت اهل بیت (علیهم السلام) و در راس آن ولایت امیرالمومنین (ع) است، خاطرنشان ساخت: فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه وظیفه همگانی است و اینقدر در گذشته کارهایی که می بایست صورت بگیرد انجام نگرفته است که اکنون جامعه با مشکلاتی در مواجهه با هجمه عظیم فرهنگی بیگانگان و کانال های مختلف ماهواره ای و تبلیغات سوء دشمن دچار است و در این برهه زمانی وظیفه شرعی همه ما هست که در اجرای هر چه بهتر و کامل تر این طرح سهیم باشیم.

حجت الاسلام مرعشی فر در پايان سخنان خود، تشكيل منظم جلسات شوراي امر به معروف و نهي از منكر، آموزش امر به معروف و نهي از منكر براي کارکنان، نشستهاي اعتقادي و معنوي براي كارمندان، برگزاري کارگاه با محوريت امر به معروف و نهي از منكر، تجليل از كساني كه شئونات اسلامي را در ادارات رعايت مي كنند، برگزاري مسابقات فرهنگي ويژه كاركنان و ... را از برنامه هاي درخواستي ستاد احياء امر به معروف و نهي از منكر جهت اجراء در ادارات و سازمان ها عنوان كرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این شورا در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و برگزاری اولین جلسه آن در ابتدای سال، خاطر نشان کرد: ان شاء الله همانگونه که در آئین نامه های ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر لحاظ شده است، بتوانیم در راستای عملیاتی نمودن و تحقق اهداف عالیه در نظر گرفته شده گام برداریم و این اهداف به خوبی محقق گردد.

اسماعیل ایدنی با اشاره به لزوم توجه به هدف و عدم صرف تمام انرژی و نگاه ها تنها به اجرای فرآیندها گفت: اگر ما هفته ای یک بار هم این جلسات را برگزار کنیم، اما در عمل و کاربردی نمودن اهداف نتوانیم موفق باشیم، تشکیل جلسات و اعمال وقت، انرژی و هزینه بی فایده بوده است.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور با بیان اینکه نگاه ما پزشکان به ناچار نگاهی نتیجه گرا است ادامه داد: یکی از آفت های ساز و کار اداری موجود، اتلاف بودجه، وقت و انرژی زیاد، صرفا" برای تشکیل جلسات و برنامه نوشتن و ساختارسازی است و در این میان توجهی به حصول نتیجه و هدف نمی شود که این بسیار نامطلوب می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: نگاه ما در خصوص مسائل فرهنگی، نگاهی خاص و با جدیتی خاص می باشد و تمام تلاشمان، تلاش برای فرهنگ سازی، تغییر نگرش و تغییر رفتار در مجموعه و اعضاء مختلف آن می باشد که بتوانیم نظام ارزشی ذهن افراد را به سمت اهداف متعالی دینی و اسلامی جهت دهی کنیم و صرفا" تلاشمان افزایش دانش صرف افراد در این خصوص نباشد.

ایدنی اظهار داشت: نگاه بنده به عنوان یک مدیر اجرائی همواره در جلسات و نشست ها و گزارش دهی مدیران مختلف، به این مهم معطوف است که چه میزان عملکرد شما، مجموعه را به اهداف خود نزدیک ساخته است و صرف کمیت برگزاری جلسات و ساعات اختصاص داده شده و برنامه های اجراء شده بدون پیشرفت در وصول نتایج ارزشمند، بدون بهره است.

به گزارش خوزنیوز؛ در پایان این جلسه حجت الاسلام مرعشی فر، احکام انتصاب اسماعیل ایدنی به عنوان رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و ساسان موگهی به عنوان دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه را به آنان اهداء نمود.
:
:
:
آخرین اخبار