تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۸۵۶۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
موالی زاده:
در تمام برهه‌ها ، خود را بعنوان زن مسلمان ایرانی ثابت کرده ایم
به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) نمایشگاهی با عنوان"یاس نبی" در نگارخانه تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برپا گردید

خوزنیوز: آئین افتتاح نمایشگاه "یاس نبی" به مناسبت میلاد حضرت زهرای مرضیه(س)، روز زن و مادر در روز شنبه 22 فروردین 94 با حضور اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، علی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه، الهه موالی زاده مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری، ساسان موگهی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، مالک کنانی معاون توسعه مدیریت و منابع  و ضیاغم مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان برگزار شد.
 
به گزارش خوزنیوز؛ الهه موالی زاده، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری در این آئین به لزوم الگوبرداری بانوان از زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره داشت و گفت: قبل از انقلاب دو مدل از زن در دنیا وجود داشت، یکی مدل غربی که در نگاه جهانی موجه بود ودیگری الگوی زنی که اعتقاد به مسایل مذهبی داشته و بنا بر نگاه غلطی که درکشورهای اسلامی بود از حقوق عادی اجتماعی خود محروم بود.
 
موالی زاده ادامه داد: پس از ظهور جمهوری اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره)، مراحل ساخت و پردازش شخصیت زن چنان شکل گرفت که از حق و حقوق اجتماعی بهره مندبوده و مسایل دینی خود را نیز انجام می داده است.
 
وی بیان نمود: در گذر این سالها الگوی سومی نیز در  جمهوری اسلامی شکل گرفت و باعث شد وضعیت زنان در کشور ما و در سایر کشورهای اسلامی تغییر کند و این نشات گرفته از یک فرهنگ دینی، مذهبی است و قطعا"در این خصوص از معصومین و در راس آنها حضرت فاطمه زهرا(س) الگوبرداری شده است.
 
مدیر کل امور بانوان خانواده استانداری تصریح داشت: بحث باغ فدک نیز بدین معنا نیست که آن حضرت دارای یک منبع اقتصادی تحت تصرف خود داشته باشند، بلکه نشان دهنده این است که زن میتواند استقلال اقتصادی داشته باشد.
 
وی گفت: معتقدم همانطور که در تک تک برهه های زمانی، وجود خود را به عنوان زن مسلمان ایرانی ثابت کرده ایم، در زندگی های شخصی و خانوادگی خود نیز باید به حضرت زهرا(س) اقتدا کنیم که مانند موفقیتهای اجتماعی در خانه نیز به موفقیت هایی دست یابیم.

موالی زاده در پایان خاطر نشان کرد: توصیه من به بانوان جوان و نسل جدید این است که بدانند بار سنگین تری بر دوش دارند و باید خیلی بیشتر از نسل گذشته تلاش کنند تا بتوانند جامعه را سریعتر به سرمنزل مقصود برسانند و این بانوان در تمام مراحل زندگی خود، از زندگی حضرت زهرای مرضیه(س) الگوبرداری نمایند.
 
همچنبن صبیحه ضیاغم، مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در امور بانوان ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن بیان نمود: نمایشگاه "یاس نبی" با هدف نگهداشت و تکریم یاد بزرگ بانوی جهان اسلام و درج تاریخ اثربخش نقش زن در جامعه بنیادی خانواده و همچنین ارزش به فرهنگ بنیادین جامعه اسلامی برگزار گردیده است.
 
ضیاغم به دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه اشاره داشت و گفت: آشنایی با شگردهای شغلی، صنایع دستی و نشان توانایی وافر بانوان در بیان وجهه اجتماعی و نقش تاثیرگذار آنان بر درآمدزایی و اقتصاد جامعه از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه می باشد.
 
به گزارش خوزنیوز؛ نمایشگاه "یاس نبی" دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از تاریخ 22 لغایت 26 فروردین ماه 94 از ساعت 8:30الی 14:30 در نگارخانه تالار شهداء دانشگاه با دارا بودن 20 غرفه دایر می باشد و کلیه اجناس آن با تخفیف ویژه عرضه می گردند.
 

:
:
:
آخرین اخبار