تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۸۵۳۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز:
لزوم همگرا نمودن تمام سازمان های دخیل در حوزه سلامت در جامعه
هفته سلامت فرصت مناسبی است تا سازمان هایی را که با بهداشت و سلامت مردم در ارتباط هستند را وادار کنیم که طبق قانون پنجم توسعه کشور وظایف و تکالیف خود را در این خصوص به مرحله اجرا درآورند

خوزنیوز: جلسه هماهنگی برگزاری هفته ملی سلامت در سال 1394 با حضور دکتر بهزاد شریف مخمل زاده معاون غذا و دارو، دکتر مالک کنانی معاون توسعه مدیریت و منابع، مجتبی اورکی مدیر روابط عمومی، دکتر شکرالله سلمان زاده رئیس بیمارستان رازی، دکتر مهران حکیم زاده رئیس بیمارستان ابوذر، دکتر زهرا بزرگ زاده رئیس بیمارستان آیت الله طالقانی، دکتر ساهی حیدری رئیس بیمارستان سلامت و جمعی از مسئولین روابط عمومی واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز؛ در ابتدای این جلسه مجتبی اورکی ضمن تقدیر از حضور مسئولین واحدهای مختلف دانشگاه در جلسه و لزوم توجه ویژه به برنامه های هفته سلامت، در تشریح برنامه های این هفته گفت: همه ساله مقارن با روز جهانی بهداشت، برنامه هایی را در جهت گرامی داشت این روز و آگاهی بخشی به  مردم در خصوص مسائل بهداشتی و فرهنگ سازی در این زمینه در سراسر جهان برگزار می شود. اهداف زیادی برای برگزاری روز و هفته سلامت از طرف وزارت بهداشت تعیین شده است که از مهمترین آنها میتوان به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در راستای ارتقای سلامت و تاکید بر اصلاح روشهای زندگی برای تامین سلامتی، جلب مشارکت مردم و همکاری عمومی در راستای توجه به نفش سلامت برای داشتن جامعه ای با نشاط و همچنین جلب حمایت سیاستگزاران و مدیران ارشد در پشتیبانی از برنامه های سلامت، اشاره کرد.
 
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ضمن درخواست از تمام واحدهای تابعه برای تشکیل ستاد برگزاری هفته سلامت در مجموعه خود گفت: از سال گذشته مقرر گردید هفته سلامت از اول تا هفتم اردیبهشت ماه برگزار گردد که امسال نیز ان شاء الله این هفته با برنامه های متنوع و متعدد در نظر گرفته شده اجراء و برگزار خواهد شد.

همچنین در ادامه دکتر مخمل زاده با اشاره به شعار سازمان جهانی بهداشت در سال جاری "ایمنی غذا از مزرعه تا سفره" گفت: هفته سلامت فرصت خوبی است تا بتوانیم مردم عزیزمان را از روشهای پیشگیری از بیماریها آشنا کنیم زیرا هرچه مردم به مسائل بهداشتی آگاه تر باشند از بار بیماریها نیز کاسته می شود.

مخمل زاده ادامه داد: باید از فرصت این یک هفته استفاده کنیم و تا آنجایی که ممکن است مخاطراتی را که در حوزه غذا از سطح مزرعه تا سطح سلول وجود دارد که شامل یک چرخه کامل مواد غذایی است را  تهیه کنیم و به سمع و نظر مردم برسانیم.

وی ضمن اشاره به استفاده از برخی آنتی بیوتیک ها و مواد نگهدارنده در برخی محصولات لبنی در سراسر کشور که باعث بروز مقاومت آنتی بیوتیکی می گردد و همچنین لزوم همگرا نمودن تمام سازمان های دخیل در حوزه سلامت مردم در جامعه، افزود: همچنین برگزاری هفته سلامت فرصت مناسبی است تا سازمانهایی را که با بهداشت و سلامت مردم در ارتباط هستند را وادار کنیم که طبق قانون پنجم  توسعه کشور وظایف و تکالیف خود را در این خصوص به مرحله اجرا درآورند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: وظایف وزارت بهداشت مشخص است و در حال حاضر به تکالیف خود عمل می کند که یکی از آنها که از سال گذشته به مرحله اجرا درآمده است، پایش سموم دفع آفات در محصولات کشاورزی است.

همچنین دکتر مالک کنانی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه نیز در این جلسه ضمن اعلام حمایت و پشتیبانی کامل از برنامه های هفته سلامت گفت: معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه از همه اقداماتی که در راستای فرهنگ سازی و بالابردن سواد سلامتی مردم انجام می شود حمایت می کند و محدودیتی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

:
:
:
آخرین اخبار