تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۸۵۲۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
كياني​زاده خبر داد:
برگزاري همايش بزرگ پياده​روي خانوادگی در اهواز با اهدای دو خودرو پراید
مديركل ورزش و جوانان خوزستان از برگزاري همايش بزرگ پياده​روي خانوادگي در اهواز با شعار "پيش به سوي استان پاك"، خبر داد.

فرامرز كياني​زاده اظهاركرد: با توجه به دستورات مقام معظم رهبري كه تاكيد بر ورزش به ويژه نوع همگاني آن در راستاي تامين سلامتي و به وجود آوردن شور و نشاط در بین آحاد جامعه، دارد ما نیز به دنبال اين هستيم كه در ورزش همگاني فعاليت خوبي داشته باشيم.

وي با بیان این‌که ما به چند روش در حال پيگيري ورزش همگاني هستيم، عنوان‌کرد: هيات​های همگاني و ادارات ورزش و جوانان شهرستان​هاي​ استان به دنبال فعاليت​هاي مختلف ورزشي از جمله دوچرخه​سواري عمومي، طناب​كشي، بادبادك پراني، كوه​روي​ها و همايش​هاي پياده​روي خانوادگي به مناسبت​هاي مختلف هستند. كمي حرفه​اي​تر نيز فعالیت‌مان در برگزاری مسابقاتي است كه در سطح محلات انجام می‌شود كه تمام اين فعاليت​ها در راستاي ورزش همگاني و تامين سلامتي آحاد جامعه است.

مديركل ورزش و جوانان خوزستان​ گفت: يكي از اقداماتي كه در اهواز و تعدادي از شهرستان​ها انجام داده‌ايم، فعال كردن ورزش صبحگاهي و عصرگاهي در پارك​ها بوده است كه نمونه بارز آن در شهرستان اهواز بود كه نزديك به 12، 13 پارك با همكاري شهرداري، هيات همگاني و اداره‌كل ورزش و جوانان استان به ايستگاه‌های ورزش صبحگاهي و عصرگاهي تبديل شدند و در این راستا پارک‌های برخی شهرستان‌ها نيز فعال شدند. به هر حال اعتقاد ما بر اين است كه اگر مي​خواهيم جامعه سالم داشته باشيم بايد چنين فعاليت​هايي را بسيار انجام دهيم.

وي افزود: در اين راستا مقام معظم رهبري و ریيس‌جمهور نيز بسيار تاكيد دارند، ضمن اين‌كه استاندار خوزستان نيز در راستاي اين‌كه قرار شد، خوزستان به عنوان استان پاك باشد روی این بخش تاكيد دارد. ما هم با توجه به اين‌كه قرار شد خوزستان به عنوان استان پاك باشد، بسياري از برنامه​هاي​مان را تدوين كرديم و به استانداري خوزستان ارائه داديم و آن​ها نيز قطعا این برنامه‌ها را به وزارت كشور فرستاده​اند تا تامين اعتبار شود و بتوانيم يكسري كارهاي بزرگتر و وسيع​تر را آن هم با كيفيت بهتر انجام دهيم و البته اگر هم تامین اعتبار نشود ما بازهم در حد توان​مان و حتما كمي بيشتر از آن، به وظيفه و مسووليت​مان با توجه به این‌که به دنبال ایجاد هماهنگي‌هايي بين دستگاه​ها و شهرداري​هاي تمام شهرستان​ها هستيم، عمل خواهیم کرد و در نهایت نیز به دنبال توسعه و اشاعه ورزش همگاني در سطح استان​ هستيم.

کیانی‌زاده خاطرنشان‌كرد: يكي از اقداماتي كه نمود بيشتري دارد، همايش پياده​روي به ويژه همايش​هايی است كه همراه با پخش مستقيم تلويزيوني از شبكه سوم سيما است. ما طي سال گذشته چند همايش پياده​روي خانوادگي داشتيم كه به صورت مستقيم پخش شدند كه آخرين همايش هم در پايان سال گذشته در شهرستان بندرامام برگزار شد. براي شهرستان اهواز هم يك پياده​روي بسيار بزرگ و گسترده براي يكم اسفندماه سال گذشته پيش​بيني كرده بوديم كه متاسفانه به دليل گردوخاك​هاي ناگهاني‌ای که به وجود آمد، ما آن را به خاطر حفظ سلامت همشهريان عزيزمان، لغو كرديم و از همان موقع با فدراسيون هماهنگ كرديم كه ان‌شاالله اين همايش را بيست‌ويكم فروردين‌ماه سال 94 برگزار كنيم. در این راستا مكاتبات انجام و مجوزهاي لازم نيز گرفته شد، همچنین با فدراسيون و صدا و سيما هماهنگي​هاي لازم به عمل آمد و نشست​ها و مكاتباتي هم با شهرداري اهواز داشتيم، چرا كه قرار است بخشي از كار بر عهده شهرداري باشد. در اين برنامه هيات همگاني نيز حضور فعالی دارد.

وی در ادامه به جوايز در نظر گرفته شده برای اين همايش اشاره كرد و گفت: مديريت بانك قرض‌الحسنه رسالت نيز از اين موضوع استقبال كرد و كمك خوبي به ما داشت. این بانک اهدا دو خودرو پرايد را كه قرار است به عنوان بخشي از جوايز اين همايش به قيد قرعه به همشهريان عزيز اهدا شود، تقبل کرده است. همچنين كمك هزينه سفر به عتبات عاليات، سكه بهار آزادي و وسايل و البسه ورزشي از ديگر جوايز اين همايش است. در اين راستا شهرداري اهواز نيز با ما همكاري داشته است.

مدیر‌کل ورزش و جوانان خوزستان درباره مسير و شعار همايش بزرگ پياده​روي خانوادگي اهواز، عنوان‌كرد: شروع مسیر پياده‌روي از ساعت 7:30 روز جمعه اين هفته از حد فاصل پل پنجم و پل سلمان فارسي (پشت سيلوها) و پايان آن، انتهاي بلوار ساحلي كيانپارس (پل سوم) است. اين همايش با شعار "پيش به سوي استان پاك” برگزار مي​شود و من از تمام مردم خوزستان به ويژه شهرستان​هاي اهواز، كارون، باوي و حميديه درخواست دارم تا در اين همايش بزرگ حضور پيدا كنند.

وی با بيان این‌که ما به دنبال اين هستيم كه يك همايش پياده​روي متفاوتي را برگزار كنيم، خاطرنشان‌کرد: ما طي برگزاري اين همايش​ها به دنبال فرهنگ​سازي نيز هستيم و البته در اين بخش در استان طي سال​هاي گذشته اقدامات خوبي انجام شده است و ما هم قصد داریم اين اقدامات را ادامه ​دهيم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار