تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۸۴۴۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان:
خوزستان سومین استان از لحاظ میزان زیربنای کتابخانه‌ها است
مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان گفت: سرانه کتاب در استان 52 جلد به ازای هر 100 نفر می‌باشد و برای رسیدن به شاخص 400 کتاب به ازای هر 100 نفر در سال 1404 هنوز فاصله بسیاری داریم
خوزنیوز: مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان گفت: سرانه کتاب در استان 52 جلد به ازای هر 100 نفر می‌باشد و برای رسیدن به شاخص 400 کتاب به ازای هر 100 نفر در سال 1404 هنوز فاصله بسیاری داریم.

به گزارش خوزنیوز؛ حجت‌الاسلام سید لطف‌الله سپهر پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات اظهار کرد: در یازدهمین سالگرد استقلال نهاد کتابخانه‌های عمومی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم که این استقلال موجب شد که نهاد کتابخانه‌های عمومی در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی پویاتر شود.

وی افزود: در استان خوزستان با فعالیت 222 باب کتابخانه که 167 باب آن نهادی و مابقی مشارکتی است، اقدامات خوبی در سرویس‌دهی به کتابخوانان و کتاب‌دوستان ارائه می‌شود.

سپهر با اشاره به اینکه استان خوزستان جزو استان‌های برتر و سومین استان از لحاظ میزان زیربنای کتابخانه‌ها است، گفت: در این فضا کتابخانه‌ای استان 195 هزار عضو کتابخانه وجود دارد و استان نخست از نظر میزان اعضای کتابخانه‌ها هستیم.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌‌های عمومی خوزستان یادآور شد: در حوزه منابع کتابخانه‌ای نیز استان سوم در کشور هستیم اما منابع ما نسبت به مشترکین کمتر است و تلاش می‌کنیم این نقیصه را هر چه زودتر برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه 427 نفر در نهاد کتابخانه‌های عمومی استان چه در حوزه مدیریتی و چه در حوزه سرویس‌دهی در کتابخانه‌ها شاغل هستند، تصریح کرد: بیش از 80 درصد نیروی انسانی تحصیلات تخصصی کتابداری را دارند؛ امسال نیز 24 نفر دیگر از طریق اعتراضات به آزمون سال 91 پذیرفته شدند و به نیروی انسانی ما اضافه می‌شوند.

سپهر با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی بسیاری در دستور کار قرار دارد، خاطر نشان کرد: استفاده از واحدهای مشاوره‌ای و نقد و بررسی تالیفات مهم استانی و کشوری و برگزاری مسابقات خاطره‌نویسی و کنگره شعر طنز و شعر محتوایی از این برنامه‌ها است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان، سرانه کتاب در استان را 52 جلد به ازای هر 100 نفر اعلام کرد و گفت: برای رسیدن به شاخص 400 کتاب به ازای هر 100 نفر در سال 1404 هنوز فاصله بسیاری داریم؛ همچنین سرانه فضا در استان 2.9 متر برای هر نفر است که برای رسیدن به شاخص هشت متر برای هر نفر در سال 1404 باید تلاش کرد.

وی با بیان اینکه سیاست کشور برای تربیت جامعه کتابخوان 35 درصد جمعیت جامعه است، یادآور شد: این در حالی است که در استان خوزستان این رقم تنها 4.19 درصد است.

سپهر در بیان مطالبات نهاد کتابخانه‌های عمومی استان از شهرداری‌ها گفت: این نهاد 27 میلیارد تومان از شهرداری‌های استان مطالبات دارد که در صورت پرداخت آن توسط شهرداری‌ها بسیاری از مشکلات نهاد کتابخانه‌های عمومی رفع خواهد شد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان با ابراز گله‌مندی از اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی در بحث پایتخت کتاب کشور مشارکت نداشته‌ است، تصریح کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی در این موضوع می‌توانست پررنگ‌تر از این عمل کند.
:
:
:
آخرین اخبار