تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۸۴۳۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بخشدار مرکزی بهبهان خبر داد
آبیاری 3 هزار هکتار از اراضی کشاورزی بهبهان به‌صورت بارانی
بخشدار مرکزی بهبهان گفت: 3 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این بخش آبیاری بارانی می‌شود.

جابر محبوب امروز اظهار داشت: 3 هزار هکتار از اراضی بنه باشت بخش مرکزی بهبهان از محل 550 هزار هکتار طرح های مقام معظم رهبری، تحت پوشش اجرای آبیاری تحت فشار قرار می‌گیرد.

بخشدار مرکزی بهبهان در ادامه خاطرنشان کرد: این طرح با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد تومان در مدت سه ساله اجرا خواهد شد.

وی افزود: نزدیک به یکهزار هکتار نیز در طرح توسعه شبکه پمپاژ بنه باشت آبیاری شده و 15 دستگاه پمپاژ جداگانه ساخته خواهد شد که پس از اجرا به مدت یک سال بهره برداری می‌شود.

محبوب تصریح کرد: از این طرح بزرگ به شکل‌های گوناگون بهره برداری صورت می‌گیرد و چنانچه این سیستم اجرا شود در هر هکتار حداقل دو تن اضافه تولید داریم که در اقتصاد منطقه و کشاورزی تاثیر بسزایی دارد.

این مسئول متذکر شد: از مزایای این طرح، افزایش راندمان آبیاری به میزان 70 درصد در روش بارانی و 90 درصد در روش قطره‌ای، عدم تشکیل روان آب سطحی و جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش محصولات در مقایسه با آبیاری سنتی است.

بخشدار مرکزی بهبهان، حسن و مزایای دیگر این طرح هدر نرفتن نیروی انسانی به علت امکان سیستم آبیاری همراه با کود و سمپاشی، حذف عملیات مسطح سازی و کاهش هزینه‌های آماده سازی برای کاشت محصول دانست و گفت: از همه مهم‌تر با توجه به بحران خشکسالی، حداکثر استفاده از آب را با استفاده از این روش می‌توان محقق کرد.
مرجع / فـارس
برچسب ها: بهبهان
:
:
:
آخرین اخبار