تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۸۴۲۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر امام خمینی خبر داد:
تولید 87 هزار تن شکر در شرکت کشت و صنعت نیشکر امام خمینی
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر امام خمینی با بیان اینکه امسال از هر 100 تن نیشکر 11.5 تن شکر استحصال شد، گفت: در سال زراعی 94 ـ 93 حدود 87 هزار تن شکر استحصال شد.

ناصر مجدی امروز اظهار کرد: در آخرین روز بهره‌برداری سال زراعی 94 ـ93 تمام نیشکری را که به مدت یک سال برای آن زحمت کشیده شده بود، در مدت چهار ماه برداشت شد.

وی با اشاره به اینکه امسال از نظر استحصال قند رکوردهایی را به دست آوردیم که در تاریخ صنعت نیشکر ایران بی‌سابقه بوده است، افزود: خوشبختانه امسال از هر 100 تن نیشکر، 11.5 تن شکر استحصال شد.

مجدمی گفت: همچنین از 770 هزار تن نیشکر حدود 87 هزار تن شکر تولید شد که این رکورد در ایران سال‌ها خواهد ماند.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر امام خمینی با بیان اینکه امسال از هر هکتار نیشکر 9 تن شکر به دست آوردیم، گفت: در توسعه نیشکر بالای 500 هزار تن شکر تولید خواهیم داشت و در کشت و صنعت‌های کارون و هفت‌تپه و میا‌ن‌آب نیز حدود 220 هزار تن شکر تولید می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: امسال تولید شکر در استان خوزستان از مرز 700 هزار تن تجاوز می‌کند که این امر نشان‌دهنده این است که ما بیش از 50 درصد شکر تولیدی در کشور را در اختیار داریم.

مجدمی در خصوص صنایع جانبی نیشکر با بیان اینکه صنایع جانبی نیشکر از بزرگترین صنایع پایین‌دستی یک محصول است، تصریح کرد: اگر بخش خصوصی به صنایع پایین دستی نیشکر توجه کند می‌تواند سرمایه‌گذاری بسیار خوبی در این راستا انجام شود که این امر قطعا باعث افزایش درآمد ملی، افزایش اشتغال و کارآمدی استان خواهد شد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر امام خمینی در پایان یادآور شد: شرکت کشت و صنعت نیشکر امام خمینی از جمله واحدهای هفتگانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بوده که در 30 کیلومتری جنوب شوشتر واقع شده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار