تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۸۴۱۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان:
ساخت کتابخانه عمومی از مصادیق صدقه جاریه است
خوزنیوز: جلسه انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان اندیمشک با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان ، سردار دارایی نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه ، فرماندار ، خیرین و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز؛ مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان در این جلسه گفت: ساخت مسجد و مدرسه و کتابخانه عمومی از مصادیق صدقه جاریه است.

سپهر افزود: موقوفات و بناهای خیر و یا کار تحقیقاتی از جمله نوشتن کتاب و یا تفسیر قرآن و تربیت کودک صالح ، یا علمی که به مردم سود برساند و در اختیار مردم جامعه قرار گیرد ، همه از مصادیق صدقه جاریه است و تا قیامت برای واقف آن حسنه است.

وی عنوان کرد: شهرستان اندیمشک از نظر شاخص زیربنا و تعداد کتاب از متوسط استان پایین تر است و باید خیرین شهرستان تلاش مضاعفی جهت رفع این مشکل داشته باشند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان ادامه داد: ما باید نیاز سنجی کنیم که اعضاء و مراجعین به کتابخانه،  چه کتبی نیاز دارند و نیاز آن‌ها را از طریق مسئولین شهرستان و خیرین محترم مرتفع نمائیم.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام خدامی امام جمعه شهرستان اندیمشک گفت: پیامبراکرم (ص) با کتاب مبعوث شد و این نشان دهنده اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی است.

وی ادامه داد: همان مقدار که در ساختن مسجد و مدرسه تلاش می کنیم ، باید در ساخت کتابخانه هم تلاش کرد و همان میزان ثواب و حسنه ای که در ساخت مسجد هست در ساخت کتابخانه نیز هست و این ثواب تا قیامت به همراه خیر و نیکوکار خواهد بود.

در این جلسه سردار دارایی نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی مبلغ 1/500/000/000 ريال جهت ارتقاء شاخص های کتابخوانی از ماده 180 نمایندگان ، در شهرستان به کتابخانه عمومی اهداء کردند.
:
:
:
آخرین اخبار