تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۸۴۱۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حنظل عیدانی خبر داد:
خانه سمن های آبادان احداث می شود
رئیس شورای اسلامی شهر آبادان از احداث خانه سمن های آبادان در این شهر خبر داد.

حمید حنظل عیدانی صبح امروز در نشست اعضای مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی شورای اسلامی شهر آبادان با سازمان های مردم نهاد این شهر، اظهار کرد: پس از جلسه اخیری که سازمان های مردم نهاد آبادان با فرماندار این شهر داشتند، اعضای مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی شورای اسلامی شهر آبادان نیز تصمیم گرفتند تا نشستی با سمن های آبادان برگزار کنند.

وی افزود: چنانچه سمن ها علاقمند به حضور جدی در برنامه های اجرایی شهر آبادان باشند باید به صورت فعال حرکت کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان ادامه داد: همیشه اعتقاد بر این بوده است که شورای اسلامی شهر آبادان به تنهایی نمی تواند برنامه های خود را اجرا کند به همین دلیل سازمان های مردم نهاد می توانند رابط خوبی بین شهرداری و مردم باشند و قصد داریم از ایده و تفکرات آنها استفاده کنیم.

حنظل عیدانی با اشاره به لزوم استفاده از سمن ها برای برنامه های فرهنگی، تاکید کرد: سازمان های مردم نهاد باید به صورت هدفمند حرکت کنند. در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد سمن های آبادان فعالیت فرهنگی انجام می دهند که می توان برای برنامه ریزی های فرهنگی از سمن هایی که در این راستا حرکت می کنند، استفاده شود.

وی بیان کرد: مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی شورای اسلامی شهر آبادان باید یک آسیب شناسی در راستای جلب اعتماد سازمان های مردم نهاد انجام دهد.

معاون پژوهشی مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی شورای اسلامی شهر آبادان ادامه داد: می توان از ظرفیت های سمن های آبادان حتی در فعال کردن اقتصاد شهری نیز استفاده کرد.

حنظل عیدانی تصریح کرد: به طور حتم باید از اقدامات مطلوبی که شهرهای بزرگی همچون اصفهان، تهران، شیراز و تبریز انجام داده اند، الگوبرداری کنیم.

وی یادآور شد: شهر ما یک موجود زنده است و به همه چیز نیاز دارد و اگر در قسمتی به شکل صحیح حرکت نکنیم سایر نقاط دچار مشکل می شود به همین دلیل باید از اندیشه یکدیگر استفاده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان با بیان اینکه فعالیت و توانمندی های سمن ها باید به شکل یک کتاب در اختیار مردم قرار گیرد، بیان کرد: در صورتی که سمن ها برنامه های عملیاتی داشته باشند شورای اسلامی شهر آبادان قاطعانه از آنها حمایت می کند.

حنظل عیدانی افزود: در حال حاضر قصد داریم به پنج نفر از مدیران برتر آبادانی که اقدامات بزرگی را انجام داده اند نشان لیاقت خدمتگزاری اعطا کنیم برای اینکه در بین سمن ها رقابت ایجاد شود، می توان این حرکت را برای آنها نیز اجرا کرد.

وی با اشاره به لزوم عدم نگاه ابزاری به سمن ها، گفت: نباید اجازه دهیم فردی به سازمان های مردم نهاد نگاه ابزاری داشته باشد و همچنین نباید کاری کنیم كه این سازمان ها وابستگی داشته باشند.

معاون پژوهشی مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی شورای اسلامی شهر آبادان با اشاره به احداث خانه سمن ها افزود: به منظور احداث فضایی برای فعالیت های سمن های آبادان تحت عنوان خانه «سمن های آبادان»، موضوع احداث آن در بودجه سال ۹۴ شهرداری این شهر مورد بررسی قرار می گیرد.

سازمان های مردم نهاد به اختصار «سمن» نامیده می شوند. سمن ها مستقیما بخشی از ساختار دولت محسوب نمی‌ شوند، اما نقش بسیار مهمی به عنوان واسطه بین مردم و قوای حاکم و حتی خود جامعه ایفا می‌ کنند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار