تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۸۳۰۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خطیب جمعه شادگان:
سفر مقامات کشوری برای حل پدیده گردوغبار تشریفاتی نباشد
امام جمعه شادگان گفت: سفر مقامات کشوری برای حل پدیده گردوغبار تشریفاتی نباشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمجید شرفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، با گرامیداشت فرارسیدن سالروز انتشار حکم تحریم تنباکو ازسوی آیت‌الله شیرازی، اظهار کرد: صدور این فتوا، به استعمارگران نشان داد که فقها و مجتهدان در ایران جایگاه مهمی دارند و با این فتوا بود که دشمنان اسلام پی به قدرت الهی فقها و مجتهدان عالم تشیع بردند.

وی افزود: از اینجا بود که غرب استعمارگر به قدرت مردمی ولی فقیه پی برد و تصمیم گرفت با دین و روحانیت مبارزه کند و ملت ایران باید بداند که امروز این مبارزه تشدید شده و اطاعت از رهبر و ولی فقیه است که همه توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.

امام جمعه شادگان با اشاره به اول اسفندماه، حمله جنگنده رژیم بعثی عراق به هواپیمای مسافربری و شهادت چهل تن از علما از جمله شیخ فضل‌الله محلاتی (ره) در سال 64 تصریح کرد: به همین مناسبت این روز به عنوان روز روحانیت و دفاع مقدس نام‌گذاری شده است.

وی بیان کرد: گرامیداشت رشادت‌ها و یاد شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ویژه شهدای روحانیت به عنوان پرچمداران و پیشتازان عرصه جهاد و شهادت امروز بسیار مهم است.

شرفی با تبریک ولادت حضرت زینب (س) که آن حضرت به عنوان «زینت پدر» و مظهر حیا به حساب می‌آید، عنوان داشت: بهترین لباس دین لباس حیاست و با نامگذاری روز تولد این بانوی نمونه به «روز پرستار» باید پرستاران و عموماً زنان جامعه ما عملاً رفتار این بانوی بزرگ را برای خویش الگو قرار دهند.

وی، ولادت حضرت زینب کبری (س) و نامگذاری این روز خجسته به روز پرستار را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد: باید پرستاران و زنان به سمت رفتار و اخلاق این بانوی بزرگ اسلام حرکت کنند.

امام جمعه شادگان با اشاره به اینکه خشک شدن تالاب بین‌المللی شادگان تأثیر بسزایی در تشدید پدیده گردوغبار دارد، افزود: این تالاب به دلیل تأمین نشدن حق آبه مورد انتظار، با کم آبی روبه‌رو است.

وی متذکر شد: خشک شدن تالاب شادگان موجب شده خوزستان با گرد و غبارهایی چندین برابر حد مجاز روبه‌رو شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار