تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۸۰۴۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر آستانه متبرکه سبزقبای دزفول خواستار شد:
حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی حرم سبزقبای دزفول
مدیر آستانه سبزقبا گفت: معضلات فرهنگی و اجتماعی موجود در حرم سبزقبا سبب رنجش و آزار همه شده و سیل انتقادات و اعتراض‌ها را به سوی ما روانه کرده است.

حسین حاجی‌طالب امروز اظهار کرد: معضلات اجتماعی و فرهنگی موجود در حرم سبزقبا به هیچ عنوان زیبنده مکان مقدسی که از آن به عنوان نگین شهر یاد می‌کنیم نیست در حالی که روزانه به صورت مکرر این ناهنجاری‌ها در حرم رخ می‌دهد.

وی افزود: چون نیروی امنیتی در صحن حرم حضور ندارد افراد بزهکار با خیالی آسوده به فعالیت می‌پردازند ما خادمان نیز چون از پشتوانه قضایی برخوردار نیستیم  نمی‌توانیم در بسیاری از این موارد ورود کنیم، چه بسا بارها این کار را انجام داده‌ایم ولی به دلیل نداشتن مجوز در دادگاه محکوم شده‌ایم.

مدیر آستانه متبرکه سبزقبای دزفول تصریح کرد: در طول روز در هر شیفت تنها دو خادم حضور دارند که نظافت، نظارت و برقراری نظم را بر عهده دارند و به هیچ وجه برای برقرای امنیت مناسب نیستند اما اگر شرایط طوری شود که بتوانیم برای آنها یک مجوز قضایی اخذ کنیم شرایط مطلوب می‌شود.

وی عنوان کرد: در مجموعه مدیریتی سبزقبا به همراه اداره اوقاف شهرستان مدتی است به صورت جدی در تلاش برای برقراری امنیت نسبی با کمک نیروهای پلیس هستیم، در طی چند روز گذشته نیز با فرماندهی انتظامی شهرستان جلسه‌ای برگزار و نسبت به رفع مشکلات تصمیم‌گیری کردیم.

حاجی‌طالب با اشاره به اینکه اصلی‌ترین درخواست ما از دوستان نیروی انتظامی تامین نیروی انسانی به صورت دائم برای حضور در کانکس حرم است، بیان کرد: قطعا اگر یک نیروی نظامی در محوطه آستانه حضور داشته باشد سبب ایجاد ترس بزهکاران و کاهش فعالیت‌های آنها می‌شود.

مدیر آستانه متبرکه سبزقبا اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی و تذکرهای کوچک و بزرگ مسئولان حرم متاسفانه تاکنون نتیجه‌بخش نبوده اما اگر نیروی انتظامی این درخواست ما را اجابت کند شرایط تغییر می‌کند و ما با آرامش خاطر بیشتری می‌توانیم به ادامه فعالیت‌های خود بپردازیم که البته تا رسیدن به نتیجه مطلوب، روند پیگیری‌های خود را ادامه می‌دهیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار