تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۸۰۰۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
يابري محمد:
جايگاه سمن ها در دولت واقعي شود
نماينده سمن ها در شهرستان ماهشهر و بندر امام خميني (ره) گفت: جايگاه واقعي سمن ها در دولت واقعي تر ديده شود چرا که از دل مردم به وجود آمده و به مشكلات ديدي صحیح دارند.

عبدالرحمن يابري محمد اظهار كرد: سازمان مردم ‌‌نهاد (سمن) یا (ان جی او) از دل مردم بیرون می‌آید و با دغدغه‌ای مشترک تشکیل می‌شود. ویژگی اصلی سمن ها، غیردولتی بودن آنهاست اما با اهدافی که دنبال می‌کنند، در نهایت می‌توانند باری از روی دوش دولت‌ ها بردارند. یکی از شعارهای دولت یازدهم از ابتدا، احیا و حمایت از تشکل ‌های مردمی بود.

وي افزود: در دولت تدبير و اميد براساس بازنگری انجام شده در شوراهای برنامه ریزی دولت، عضویت سازمان های مردم نهاد در کارگروه های تخصصی مرتبط دولتی تصویب و قرار شد سمن ها در كارگروه هاي تخصصي به رسميت شناخته شوند كه این اتفاق براساس اعتقاد واقعی دولت تدبير و اميد برای مشارکت تشکل های مردم نهاد در تصمیم سازی ها انجام شده و سطح جدیدی از تعامل را نشان داد.
 
رئيس هيئت مديره خانه شهروند بندر امام (ره) با بیان اینکه این رویکرد انگیزه سمن ها را برای حضور و فعالیت بیشتر کرده است، گفت: به طور مثال در اين دولت تعداد درخواست فعاليت تشكل هاي سازمان های مردم نهاد زیست محيطي افزايش چشمگير داشته است، اما بحثي اساسي كه وجود دارد بحث ساختاری سمن ها و نقش و جایگاه آنها در اجتماع است و بخش دیگر نبود قانون مدون براي فعالیت سمن ها است كه  معمولا در بخش‌ های مختلف مانند فعالیت ‌های اقتصادی و سیاسی در کشور قانون وجود دارد اما در حوزه فعالیت‌ های اجتماعی و سمن ‌ها (سازمان ‌های مردم‌ نهاد) قانون مدونی نداریم و همين موضوع باعث مي شود فعاليت سمن ها با مشكلات عديده روبرو و در نهايت به بي انگيزي يا غير فعال شدن اين سمن ها منجر خواهد شد.

يابري محمد ادامه داد: انتظار مي رود جايگاه واقعي سمن ها در دولت واقعي تر ديده شود چرا كه هیچ سازمانی به اندازه تشکیلاتی که از دل مردم به وجود آمده باشد نمی‌تواند به طور واقعي به مشكلات توجه كند و با حل مشکلات،  به نسل آینده، آينده خوب را هدیه كند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار