تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۷۸۹۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تولید گونه‌های جدید نیشکر در کشت و صنعت دعبل خزاعی
مدیر عامل شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی از دستیابی این واحد به واریته های (گونه های) جدید نیشکر خبر داد.

محمد امین روزبخش زاده روز یکشنبه اظهار کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی، عملکرد محصول نیشکر به شدت تحت تاثیر قرار گرفت و جایگاه خالی ارقام جدید و واریته هایی که در شرایط حاکم بر منطقه عملکرد مناسبی ارائه دهند احساس شده است.

وی یادآوری کرد: در کشت و صنعت دعبل خزاعی از سال گذشته نگاه ویژه ای نسبت به ارقام و اهمیت جایگزینی آنها با واریته های جدید به وجود آمد که با تلاش موسسه تحقیقات و آموزش نیشکر گام های مهمی برای افزایش عملکرد و کمک به کشاورزی پایدار صورت گرفته است.

روزبخش زاده اظهار کرد: تکثیر انواع واریته های امیدبخش مانند IRC-O1,O2,O3,O4,O6 در دستور کار این کشت و صنعت قرار گرفت که از این ارقام واریته های IRC-O1,O2 سطحی معادل 69 هکتار به کشت آنها اختصاص یافت.

مدیر عامل کشت و صنعت دعبل خزاعی گفت: همچنین با مطالعات انجام شده و با توجه به ویژگی های مطلوب تکثیر رقم امیدبخش IRC-O4 در سطح 25 هکتار به تایید رسید.

وی گفت: تمام واریته های مزبور از جنبه های مختلف بررسی شده اند و با حصول اطمینان از عملکرد و وضعیت کلی رقم در منطقه، توصیه به تکثیر تجاری صورت خواهد گرفت.

روزبخش زاده گفت: در کشت سال جدید نسبت به کشت تعدادی از واریته ها که پتانسیل جایگزینی با برخی ارقام قدیمی را داشته اند اقدام شده است.

کشت و صنعت دعبل خزاعی از جمله واحدهای شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است که در 25 کیلومتری جاده اهواز- آبادان قرار دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار