تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۷۸۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هواشناسی خوزستان پیش بینی کرد؛
پايان هواي شرجي از امروز
سرپرست اداره کل هواشناسی خوزستان از کاهش شدید مزیان شرجی از پایان وقت امروز در سایر مناطق استان خبر داد و گفت: اين روند رو به کاهش است.

نادر شفی‌خدایی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: امروز شرایط هوای همراه با رطوبت(شرجی) در خوزستان به حدی بود که میزان رطوبت در شهر اهواز از مرز 86 درصد گذشت و روز گذشته نیز شرجی در آبادان به مرز 90 درصد رسید.
وی با اشاره به شرایط آب و هوایی در خوزستان گفت: در شرایط کنونی جریانات هوایی در خوزستان جنوبی شده است و رطوبت موجود در خلیج فارس به ساحل می‌آید و همین امر باعث ایجاد شرجی شده است.
شفی‌خدایی خاطر نشان کرد: انتقال هواي مرطوب به استان موجب بروز مه صبحگاهي در شهرهاي ساحلي شد، به گونه‌اي كه ديد افقي در اين شهرها به هزار و 200 متر كاهش يافت.
سرپرست اداره کل هواشناسی خوزستان خاطر نشان کرد: بر اساس پيش‌بینی‌های صورت گرفته رطوبت نسبي كه طي دو روز گذشته در اغلب شهرهاي خوزستان بالا رفته بود در شهرستان اهواز در ساعات اوليه صبح به 86درصد رسيده كه تقريبا مشابه روز گذشته است.
 وي اضافه كرد: شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و ماهشهر دراين ايام علاوه بر رطوبت بالا شاهد مه رقيق صبحگاهي نيز بوده‌اند.
سرپرست اداره کل هواشناسی خوزستان گفت:اين پديده تا پايان وقت امروز سه شنبه در استان حاكم است و از فردا تقريبا از بين می‌رود.
 وي ادامه داد: اما در شهرهاي ساحلي مانند آبادان، خرمشهر و ماهشهر رطوبت كماكان اما به صورت کمتر ادامه خواهد داشت.
برچسب ها: شرجی ، هواشناسی ، خوزستان
:
:
:
آخرین اخبار