تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۷۶۳۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:
اجلاس سراسری نماز چهارمین برنامه ملی خوزستان در حوزه فرهنگ است
استاندار خوزستان گفت: اجلاس سراسری نماز چهارمین برنامه ملی خوزستان در حوزه فرهنگ است و برای جذب جوانان باید برنامه‌های متنوعی اجرا شود.

عبدالحسن مقتدایی در مراسم تجلیل از عوامل نشست سراسری نماز که شامگاه دوشنبه در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار داشت: از آغاز سال جدید نشست سراسری نماز چهارمین عنوان برنامه معنوی است که در خوزستان برگزار می‌شود که  ابتدا از نمایندگان سابق خوزستان در مجلس شورای اسلامی و سپس از همه کارگزاران به‌ویژه بخشداران و فرمانداران دوره دفاع مقدس تجلیل شد و در چند ماه گذشته نیز میزبان پیرغلامان حسینی بودیم.

وی بیان کرد: 10 و 11 دی ماه نیز با توکل بر خدا میزبان بیست و سومین نشست سراسری نماز در اهواز هستیم که امیدواریم به نحو احسن برگزار شود.

استاندار خوزستان درباره مقوله برنامه‌های فرهنگی گفت: همه اقشار و سنین را باید در نظر بگیریم و نباید در پوشش فرهنگی جامعه از قشر‌های مختلف غافل بشویم چرا که این موجب ضرر و زیان می‌شود.

وی اظهار داشت: هیچ کس حق ندارد آنچه را شرع و قانون برای مردم حق دانسته از مردم بگیرد و هر آنچه قانونی است و هر آنچه شرعی است باید مردم از آن منتفع شوند و این جز حقوق شهروندی است.

مقتدایی تأکید کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان باید بیشتر از این در این زمینه‌ها فعال شود و باید مجموعه‌های فرهنگی که در سایر استان‌ها برنامه دارند امکان اجرای برنامه در خوزستان را هم داشته باشند.

وی تأکید کرد: نباید شرایط را در خوزستان محدود کنیم و اگر ما شرایط را فراهم نکنیم و جوانان را جذب نکنیم افراد جذب گروه‌ها و افراد دیگر می‌شوند.

وی با اشاره به شاخص‌های فرهنگی گفت: صداوسیما شاخص‌های مناسبی دارند و اگر امکان ایجاد شبکه‌های خصوصی فراهم شود امکان رقابت بیشتر می‌شود.

استاندار با گلایه از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید پا به پای استانداری فعالیت کند و برای همه اقشار برنامه فرهنگی طراحی کند و ما باید کل جامعه را پوشش دهیم.

وی افزود: در طول 13 ماه گذشته به طور ماهانه دو و نیم کار ویژه و برجسته انجام شده است که در مراسمی که قرار است با حضور مردم و شورای اداری استان برگزار شود بیان می‌شوند.

در ادامه این نشست رئیس ستاد اقامه نماز خوزستان اظهار داشت: برای نشست بیست و سومین دوره نماز برنامه ریزی‌های مناسبی صورت گرفته و امیدواریم این نشست برای خوزستان برکاتی داشته باشد.

سید موسی بلادیان گفت: در این دوره از نشست سراسری نماز برخلاف سایر دوره‌ها، در همه شهرستان‌ها این همایش برگزار می‌شود و برای این منظور ستاد اقامه نماز در همه شهرستان‌ها جلسه هماهنگی برگزار کرده است.

وی افزود: یکی از برکات این نشست این است که پیگیریم در بسیاری از شهرستان‌ها و مناطق محروم و جاده‌ها که مسجد و نماز خانه وجود ندارد مسجد احداث شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار