تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۷۶۳۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر پایگاه جهانی سازه‌های آبی شوشتر خبر داد:
آغاز نظافت بند میزان شوشتر از خاشاک سیلاب /تصاویر
مدیر پایگاه جهانی سازه‌های آبی شوشتر از آغاز نظافت و ساماندهی بند میزان شوشتر از خاشاک سیلاب روزهای گذشته خبر داد.

حسین عیدانی ظهر امروز در بازدید از بند میزان شوشتر اظهار کرد: نظافت بند میزان شوشتر که یکی از آثار ثبت جهانی شده شهرستان شوشتر به شمار می‌آید، آغاز شده و در این زمینه همه نیروها بسیج شده‌اند.


وی افزود: برای نظافت این اثر تاریخی نیازمند بیل مکانیکی بوم بلند است که برخی از دستگاه‌های اجرایی در شوشتر از این بیل‌ها بهره‌مند هستند ولی در راستای اجرای این کار همکاری با این پایگاه پژوهشی حداقلی بوده است.


وی با تأکید بر اینکه پایگاه جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر تنظیف این اثر تاریخی را وظیفه خود نمی‌داند، خاطرنشان کرد: این آثار تاریخی در مرکز شهر قرار دارند و نظافت این آثار برعهده متولی شهری است و در این زمینه پایگاه جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر تنها می‌تواند بر صحت این کار نظارت کند.

عیدانی تاکید کرد: به دلیل عدم همکاری در این زمینه همه نیروهای خدماتی و مهندسی این پایگاه برای نظافت بسیج شده‌ تا شرایط برای گردشگران در این اثر تاریخی فراهم شود و منظر نازیبای موجود برطرف شود.

وی با تاکید بر تلاش آغاز شده از صبح امروز برای تنظیف این اثر تاریخی گفت: در تلاش هستیم تا پایان وقت امروز تنظیف این اثر تاریخی به پایان برسد ولی به دلیل سرمای هوا و حضور نیروهای تنظیف درون آب عملکرد آن‌ها تا حد زیادی کاسته شده است.

مدیر پایگاه جهانی سازه‌های آبی شوشتر در پایان عنوان کرد: شهر شوشتر دارای جاذبه‌های بسیار زیادی برای حضور گردشگر است ولی باید دستگاه‌های شهری برای آماده‌سازی این آثار و فضاها همکاری کنند و هر دستگاه به‌ صورت جزیره‌ای عمل نکند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار