تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۷۵۲۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مقتدایی:بهترين استراتژي، استراتژي توسعه‌اي است
استاندار خوزستان گفت:‌ بهترين استراتژي، استراتژي توسعه‌اي است و ما در استان بايد به سمت و سوي این استراتژي برويم نه اين‌كه استراتژي‌هاي ما انفعالي و يا تدافعي باشد.

عبدالحسن مقتدايي در مراسمي كه امروز، 26 آبان‌ماه به مناسبت روز ملي صادرات و تجليل از صادركنندگان برتر استان در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهاركرد: ‌استعدادها و ظرفيت‌هاي مطلوبي در استان وجود دارد و شرايط براي اعمال يك استراتژي توسعه‌اي در استان فراهم است.

وي افزود: در استان يكسري اقداماتي در راستاي توسعه و توجه به امر صادرات انجام شده و در حال انجام است كه از جمله آن‌ها مي‌توان تكميل پايانه چذابه و افتتاح بندر تجاري شادگان اشاره كرد. خوشبختانه بندر تجاري شادگان افتتاح شد و قصد ما اين بود كه سرمايه‌ گذاري‌هاي صورت‌گرفته در اين بندر فعال شود و مورد استفاده قرار بگيرد.

مقتدایی در ادامه با تاكيد با بر خريد از توليدات داخل استان، گفت: ‌هدف اين است كه تمام خريدها را درون استاني كنيم و گزارش‌كارها نشان مي‌دهد كه روند خريد از داخل استان با همكاري صنايع، شركت‌ها و دستگاه‌ها روند مطلوبي دارد.

استاندار خوزستان بيان‌كرد:‌ طرح 550 هزار هكتاري نيز از ديگر طرح‌هاي تاثيرگذار در استان است که در حال حاضر مبلغ صورت وضعيت پروژه روزانه 6 ميليارد تومان است.

وي عنوان‌كرد: ‌هرچه تصميم‌گيري‌ها توام با تعقل و شجاعت باشد نتايج موفقيت‌آميزي را شاهد خواهيم بود اما حركت براساس احتياط و تبصره‌هاي قانونی ما را در غل و زنجير مي‌اندازد.

مقتدايي ادامه‌داد: ‌استان خوزستان يك نعمت، گوهر و الماس است كه خاك بر روي آن نشسته‌ایم و ما بايد آن را غبار روبي كنيم.

در ادامه اين مراسم نورالله حسن‌زاده، رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان اظهاركرد: در 7 ماهه امسال 2 ميليون و 813 هزار تن كالا به ارزش بيش از 4 ميليارد دلار از استان صادر شده كه اين ميزان از نظر وزني 42 درصد و از نظر ارزشي 82 درصد رشد داشته است.

وي افزود: استان خوزستان از نظر وزن كالاهاي صادراتي در كشور رتبه دوم و از نظر ارزشي رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

حسن‌زاده تصريح‌كرد: همچينن صادرات ما در سال جاري به عراق 3 ميليارد و 197 هزار تن به ارزش بيش از 825 ميليون دلار بوده كه از نظر وزني 42 درصد و از نظر ارزشي 58 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وي گفت: با توجه به موقعيت و نزديكي ما به كشور عراق اين اعداد ناچيز است و نبايد به اين اعداد و افزايش نسبت به سال‌گذشته دلخوش كرد. اميدواريم با اصلاح ساختارها و وجود نگاه استراتژيك و برنامه‌ريزي شده، جايگاه خود را در صادرات پيدا كنيم جايگاه ما در صادرات جايگاه مناسبي نيست.

رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان ادامه‌داد: توجه به صادرات و تجليل از صادركنندگان برتر استان نشان‌دهنده اهميت جايگاه ويژه صادرات است و بايد به مسايلي همچون توليد داخلي، توليد صادرات‌گر و كيفيت توجه كنيم.

حسن‌زاده اظهاركرد: بايد بتوانيم صادركننده دانش فني و تكولوژي نيز باشيم؛ در غير اين صورت كار خاصي نکرده‌ایم و بايد برای صادرات برنامه‌ريزي داشته باشيم. صادرات و تجارت و بازرگاني يك علم است و نمي‌توان به صورت سنتي آن را دنبال كرد.

در اين مراسم با حضور استانداري و رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از شركت‌هاي فولاد خوزستان، گروه ملي صنعتي فولاد ايران، شركت پتروشمي مارون، كارخانه سيمان خوزستان، شركت سيمان بهبهان، شركت شير پاستوريزه پگاه خوزستان، مجتمع توليد كربورسيليسيم و اكسيدآلومينيوم آبادان، شركت نان‌آوران نگين پارس، شركت صادراتي خرماي ساير، شركت تعاوني مرزنشينان موج دريا شادگان، بازرگاني بين‌المللي موسي‌پور، بازرگاني سرادي‌پور، بازرگاني سالمي، بارزگاني خنفري و بارزگاني چلداوي به عنوان صادركنندگان برتر استان تجليل شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار