تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۷۴۹۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رشد چشمگیر حمل‌و‌نقل ریلی در بنادرخوزستان
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به اهمیت حمل و نقل ریلی در کشور و ضرورت مدیریت زنجیره تأمین با بهره‌گیری از ظرفیت ریلی، از رشد 92 درصدی تناژ حمل ریلی به میزان 871 هزار و 668 تن در هفت ماهه امسال خبر داد.

سعدالله عبداللهی در تشریح عملکرد بنادر استان طی هفت‌ماه امسال در زمینه حمل و نقل ریلی کالا، اظهارکرد: طی این مدت تعداد 16 هزار و 448 دستگاه واگن انواع کالا را از مجتمع بندری امام‌خمینی(ره) به سایر نقاط کشور حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته رشدی 88 درصدی را نشان می‌دهد.

وی غلات، کود شیمیایی، مواد معدنی و نهاده‌های کشاورزی را از جمله کالاهای عمده برشمرد که طی این مدت در بنادر خوزستان تخلیه شده و برای کاهش بار ترافیک جاده‌ای بخشی از این محمولات از طریق ریل به نقاط مختلف کشور جابه‌جا شده‌اند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته توسط مدیران دریایی و ریلی کشور برای ارتقا ظرفیت و بهره‌وری حمل و نقل ریلی، خاطرنشان‌کرد: کاهش بار ترافیک جاده‌ای و در نتیجه کاهش آمار تلفات انسانی و عوارض زیست محیطی و افزایش ایمنی جاده‌ها و سلامت و ایمنی کالا از جمله اهم مواردی است که با نشست‌های کارشناسی و تصمیمات اتخاذ شده در سطوح کلان مدیریتی کشور مقدور شده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار