تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۷۴۷۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نایب رئیس شورای شهر شوشتر:
شهردار مسئول تحقق بودجه شهرداری است‌
نایب رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر گفت: شخص شهردار مسئول تحقق بودجه شهرداری است و در این زمینه تعهد داده که همه بودجه شهرداری را در سال جاری محقق کند.

سید‌محمدرضا حسینی مرعشی عصر امروز در جلسه شورای اسلامی شهر شوشتر اظهار کرد: شهردار مسئول تحقق بودجه است و به این دلیل باید لوایح درآمدی که به شورای شهر می‌فرستد مصوب شوند تا هیچ بهانه‌ای برای دلیل‌تراشی عدم‌تحقق در دست شهرداری نباشد.

وی با اشاره به اینکه شهردار برای اعمال تخفیفات در شهرداری برنامه‌ریزی کرده است، خاطرنشان کرد: برخی از اعضای شورای اسلامی شهر معتقدند که نباید ابتدای سال تخفیف 25 درصد و الان 30 درصد تصویب شود زیرا مردم به تخفیف‌های اول سال اعتماد نمی‌کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر تصریح کرد: در این زمینه باید اظهار داشت که هیچ فرقی نمی‌کند که ابتدای سال تخفیف بیشتری اعمال شود سپس میزانش کم شود یا بالعکس، مهم آن است که مردم عوارض پرداخت کنند.

حسینی مرعشی با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر باید شرایط را برای تحقق بودجه شهرداری فراهم کند، تاکید کرد: شورای شهر باید زمینه را برای تحقق بودجه فراهم و بهانه‌های احتمالی را برای عدم تحقق از بین برد زیرا اصلی‌ترین مسئول تحقق بودجه شهرداری شوشتر شخص شهردار بوده و در این زمینه باید پاسخگو باشد.

وی با اشاره به اینکه طرح تشویقی پرداخت عوارض و تجلیل از شهروندان در فاز نخست خوب برگزار شد، افزود: فاز نخست تجلیل از مردم برای پرداخت عوارض شهرداری به دلیل ضعف محسوس در اطلاع‌رسانی با استقبال شایانی مواجه نشد ولی برای نخستین حرکت در این زمینه قابل‌تقدیر است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر با بیان اینکه شهردار باید اهدای بسته‌های فرهنگی را نیز در دستور کار قرار دهد گفت: در این زمینه باید قدری باتحمل بیشتر هزینه شود زیرا بازخورد هزینه‌های امروز شاید تا سه تا پنج سال دیگر به نتیجه برسد و به این دلیل باید کوشید تا زیربنایی عمل کنیم.

حسینی مرعشی با اشاره به شرایط مالی شهرداری شوشتر خاطرنشان کرد: به دلیل وجود شرایط بد مالی در شهرداری باید تجلیل از شهروندان پیش از تحویل سال 94 باشد و به همین دلیل باید برنامه‌ریزی‌ها و تبلیغات گسترده‌ای در این زمینه در دستور کار قرار گیرد.

نخستین تجلیل از شهروندان نمونه شوشتری در ماه شعبان سال جاری برگزار و جوایزی مانند سکه بهارآزادی و موتورسیکلت به مردم اهدا شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار