تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۷۴۷۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عضو شورای شهر شوشتر:
مشارکت مردم تنها راه‌حل توانمندی شهرداری‌هاست
عضو شورای اسلامی شهر شوشتر گفت: تنها راه شهرداری‌ها برای برون‌رفت از شرایط بحران مالی ایجاد فضا برای مشارکت مردم است.

اسحاق عسکری صبح امروز در جلسه شورای اسلامی شهر شوشتر اظهار کرد: شهرداری‌ها در شرایط کنونی در وضعیت بسیار بدی قرار دارند و می‌توان گفت به نحوی بحران مالی شهرداری‌ها را رنج می‌دهد و برای برون‌رفت از شرایط موجود باید چاره‌ای اندیشید.

وی افزود: شهرداری‌ها نهادهای خدمات‌رسان و مردمی هستند و کمک‌های دولتی برای این نهاد بسیار جزئی است و در سطح خدماتی که ارائه می‌کند، نیست.

عضو شورای اسلامی شهر شوشتر با بیان اینکه باید یا برای رفع مشکلات در این حوزه مجاری قانون را اصلاح کرد یا از دیگر مجاری درآمدی استفاده کنیم، تصریح کرد: شهرداری شوشتر دارای بدهی‌های زیادی است که باعث می‌شود تا فعالیت سریع در این نهاد به‌ کندی بگراید.

عسکری اضافه کرد: به این دلیل باید شورای اسلامی شهر و شهرداری برای رفع مشکلات در این حوزه دست به ابتکاراتی بزنند که مردم برای مشارکت در بخش مالی شهرداری پیشگام شوند.

وی تاکید کرد: شهرداری شوشتر توانمندی بسیار زیادی برای درآمدزایی دارد و شورای شهر نیز برای رفع مشکلات در این حوزه از همه توانمندی قانونی خود استفاده می‌کند.

عسکری با تاکید بر اینکه شورای شهر در راستای بهبود شرایط پیشگاه است، گفت: حاضریم از همه توانمندی قانونی خود برای بهبود شرایط شهرداری شوشتر استفاده کنیم و به این دلیل از پیشنهاد‌ها و لوایح درآمدی و تشویقی مردم در این زمینه استقبال کرده و این لوایح خارج از نوبت در صحن علنی شورای شهر بررسی خواهند شد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه همه باید دست‌به‌دست هم بدهند تا این شرایط برای شهرداری شوشتر پشت سر گذاشته شود، گفت: شهرداری نهادی است برای مردم و رفع مشکلات در این حوزه توسعه و آبادانی شهر را به دنبال خواهد داشت.

سالانه به دلیل تعویق در پرداخت حقوق کارکنان و کارگران شهرداری شوشتر اعتراض‌های کارگری در این شهرستان اتفاق می‌افتد که اصلی‌ترین دلیل این مشکلات کاهش درآمد شهرداری‌ها است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار