تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۷۴۶۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:
مرزهای‌استان ازنظر قاچاق‌کالا کنترل‌شده‌ است
اعضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور بعدازظهر امروز سه شنبه نشستی با حضور استاندار خوزستان درسالن اجتماعات استانداری برگزار کردند.

در این نشست پورانیان مدیرکل بازرسی این ستاد برنامه ها و سیاست های جدید ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور را تشریح کرد.

استاندار خوزستان نیز طی سخنانی مرزهای خوزستان را از نظر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کاملا کنترل شده عنوان کرد و گفت : البته در برخی مناطق در زمینه سوخت و سلاح شکاری قاچاق هایی صورت می گیرد اما معتقدم که اگر وضعیت معیشتی مرز داران تامین و تقویت بشوند این موارد نیز مرتفع می گردد.

عبدالحسن مقتدایی به برنامه های اقتصادی خوزستان از جمله ساماندهی پایانه صادراتی و بازارچه مرزی چزابه , راه اندازی بندرشادگان و نیز بندرهندیجان درآینده نزدیک اشاره کرد و گفت : این برنامه ها با هدف رونق کسب و کار و اشتغالزایی مرزنشینان همچنین تقویت امنیت مرزها صورت گرفته و ادامه دارد که خود تاثیر مهمی در کاهش بزهکاری , قاچاق کالا و خدمات در مناطق مرزی استان خواهد داشت .

مقتدایی شرایط اقتصادی کنونی حاکم بر منطقه را نسبت به گذشته متقاوت خواند و گفت : هم اکنون شرایطی فراهم شده که اقتصاد خوزستان بر بازارهای عراق و کویت می چربد.

وی افزود: ضروری است که باراندازهای صادراتی استان خوزستان و بنادر این استان با صدور مجوزهای ویژه و بومی مثلا اعمال تخفیف های ویژه صادراتی در بندرشادگان , تقویت شوند که سرانجام رونق اقتصادی منطقه و درنهایت کاهش قاچاق کالا و ارز را بدنبال خواهد داشت .

مقتدایی افزود: خوزستان سرزمین شهیدان است . این استان , یک استان ملی و سرمایه های آن نیز ملی است . باید این سرمایه ملی و جمعیت آن صیانت شوند .

وی تاکید کرد که در امر مبارزه با قاچاق کالا باید براساس واقعیت های موجود هر منطقه اقدام از ظرفیت های محلی بیشتر بهره برد.
:
:
:
آخرین اخبار