تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۷۴۶۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان میزبان مسابقات لیگ جهانی کشتی می شود
استان خوزستان به عنوان یکی از دو میزبان مسابقات لیگ جهانی کشتی که در دو رشته آزاد و فرنگی روزهای 13 و 14 بهمن ماه درایران برگزار می شود، تعیین گردید
این تصمیم روز سه شنبه در دیداری که بین رسول خادم رییس فدراسیون کشتی کشور با عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان درمحل این استانداری انجام شد اتخاذ گردید که شهراهواز میزبان مسابقات لیگ جهانی کشتی در یکی از رشته های آزاد یا فرهنگی خواهد شد.

عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان دراین دیدار نسبت به میزبانی این مسابقات اعلام آمادگی کرد و گفت : مسابقات لیگ جهانی کشتی ، افتخاری برای خوزستان است و اثرات مثبت اجتماعی و فرهنگی درمنطقه بدنبال خواهد داشت .

وی افزود: خوزستان درزمینه ورزش کشتی صاحب مدال بین المللی است و جوانان برومند این خطه ازجمله اندیمشک می توانند برای کشور افتخارآفرینی کنند.

استاندار خوزستان تاکید کرد : میزبانی این مسابقات ، شور و شوق مضاعفی را دربین جوانان ورزش دوست این خطه ایجاد خواهد کرد و به همین دلیل برای برگزاری این مسابقات استان آمادگی کامل خواهد داشت.

رسول خادم رییس فدراسیون فوتبال نیز در این نشست گفت : برای اولین بار لیگ جهانی کشتی درجمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

وی ازموافقت ، حمایت و پشتیبانی استاندار خوزستان برای میزبانی این مسابقات قدردانی کرد و گفت : ازاینکه شرایطی فراهم شده تا شهراهواز یکی از میزبانان این مسابقات مهم جهانی که حرکت فرا ملی است ، باشد، خوشحالیم .

خادم ادامه داد : باتوجه به حمایت صریح و قوی استاندار خوزستان و اداره کل تربیت بدنی این استان، امیدواریم شاهد میزبانی خوب این مسابقات دراهوازباشیم .

رییس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران زمان برگزاری این مسابقات را 13 و 14 آذرماه امسال عنوان کرد و گفت : با انجام این مسابقات درواقع جمهوری اسلامی ایران با مشارکت استانهای خوزستان و مازندران ، پایه گذار لیگ جهانی مسابقات کشتی خواهد بود.

خادم شگل گیری مسابقات لیگ جهانی کشتی را درشکل گیری باشگاهها و درگیرشدن بنگاههای اقتصادی دراین رشته ورزشی درایران را مهم توصیف کرد.

وی آماری از تعداد تیم های شرکت کننده دراین مسابقات ارایه نداد اما گزارش های واصله حاکی است که تیم های کشتی آزاد آمریکا و روسیه دراین دوره از مسابقات حضور خواهند داشت .

مسابقات کشتی فرنگی حدود 20 روز دیگر و یک هفته زودتر از مسابقات کشتی آزاد ، شروع می شود.

بنابه اظهارات خادم ، خوزستان احتمالا میزبان مسابقات کشتی فرنگی و شهر جویبار مازندران میزبان کشتی آزاد خواهد بود.

رییس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران به همراه دبیراین فدراسیون پیش از انجام این دیدار از سالن های کشتی شرکت نفت ، تربیت بدنی خوزستان ، سازمان آب و برق خوزستان بازدید و ظرفیت های این سالن را برای میزبانی این مسابقات مثبت توصیف کرد.
:
:
:
آخرین اخبار