تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۷۴۰۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون آبفا خوزستان:
تامین آب اروندکنار و چوئبده در دست اجراست
معاون فنی و مهندسی شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: عملیات تقویت فشار شبکه آب شهر آبادان و تامین آب پایدار در شهرهای اروند کنار و چوئبده دردست اجراست.

امیر امیدی چهارشنبه اظهار کرد: خط انتقال آب از طرح جامع به ایستگاه پمپاژ جمشید آباد در راستای اجرای این عملیات،اجرا شده و هم اینک پل لوله ای روی رودخانه بهمن شیر در دست احداث است.

وی اعتبار باقی مانده برای تکمیل این پروژه را 30 میلیارد ریال اعلام کرد.

امیدی همچنین گفت: اجرای عملیات تکمیلی طرح ارتقا و توسعه تصفیه خانه ایستگاه 11 آبادان با دریافت اعتبارات جدید شتاب می گیرد.

وی اضافه کرد: این پروژه با هدف بهبود کیفیت آب شرب تصفیه شده با استفاده از روش تغییر سیستم تصفیه خانه از فیلترهای تحت فشار به فیلترهای ثقلی و احداث حوضچه پیش ته نشینی اجرا می شود.

امیدی یادآوری کرد: با اجرای عملیات توسعه این تصفیه خانه در سال 89 علاوه بر افزایش سطح کیفی آب، ظرفیت تولید از 45 هزار متر مکعب به 60 هزار متر مکعب در شبانه روز نیز افزایش یافت.

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این تصفیه خانه را افزون بر60 میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: احداث زلال سازها، ایستگاه پمپاژ خروجی، تجهیز ساختمان برق و دیزل ژنراتور، خرید و نصب تابلو برق از اهم کارهای باقی مانده است که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز تا پایان سال جاری احداث و به بهره برداری می رسد.

مجری طرح آبرسانی به آبادان و احداث خطوط انتقال آب اروندکنار و چوئبده هم به ایرنا گفت: این طرح که از سال 84 آغاز شده تاکنون 600میلیارد ریال هزینه در برداشته و در صورت تخصیص 750میلیارد ریال دیگر در سال جاری دو سال دیگر به اتمام می رسد.

'احمد حسن زاده' افزود: در چارچوب این طرح خط انتقال یک هزار میلی متری از طرح جامع تصفیه خانه ثامن الائمه تا ایستگاه جمشید آباد احداث می شود که از مجموع 13کیلومتر آن یک کیلومتر دیگر باقی مانده که مراحل سخت اجرایی طرح است.

وی اعتبار مورد نیاز برای این خط انتقال را یکصد میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از مجموع 80کیلومتر خط انتقال آب به اروندکنار و چوئبده تاکنون 48کیلومتر باقی مانده است.

حسن زاده هدف از احداث این تصفیه خانه را ارتقای کمی و کیفی آب شرب مورد نیاز 630 هزار نفر جمعیت مردم آبادان تا سال ۱۴1۰ اعلام و اظهار کرد: تصفیه خانه جامع آب آبادان با ظرفیت نهایی 180 هزار متر مکعب در شبانه روز یکی از بزرگترین طرح های حوزه وزارت نیرو در استان خوزستان است که مرحله نخست آن به ظرفیت 90 هزار متر مکعب با اعتبار 390 میلیارد ریال در سال 89 با حضور رییس جمهوری به بهره برداری رسید.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار