تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۷۲۷۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
28 مهرماه؛ بازنشستگان نمونه تجلیل می‌شوند
اعلام برنامه‌های خدماتی ویژه بازنشستگان کشوری خوزستان

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری خوزستان به تشریح برنامه‌های ویژه تجلیل از بازنشستگان کشوری و خدمات اختصاص یافته به این بازنشستگان پرداخت.

علی‌مراد شیری اظهار کرد: در استان خوزستان 52 هزار و 298 بازنشسته کشوری حضور دارند که از این تعداد، 12 هزار و 879 بازنشسته خانم معادل 25 درصد و 39 هزار و 419 بازنشسته آقا معادل 75 درصد کل بازنشستگان کشوری استان خوزستان را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: 4.24 درصد از کل بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری از استان خوزستان هستند.

بازنشستگان نمونه تجلیل می‌شوند

شیری ادامه داد: از آنجا که مهمترین عامل در رفع نیازهای روحی و روانی بازنشستگان؛ تکریم و توجه، حرمت‌گذاری و اهمیت دادن به آنها توسط خانواده، جامعه و دستگاه اجرایی است، لذا ستاد همایش تکریم بازنشستگان استان خوزستان، امسال تشکیل شده است.

وی افزود: همایش تکریم بازنشستگان با مشارکت تعدادی از دستگاه‌های اجرایی و با حضور جمعی از بازنشستگان و اعضای کانون‌های بازنشستگی در روز دوشنبه 28 مهرماه برگزار خواهد شد.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان خوزستان گفت: در این همایش از 32 نفر از بازنشستگان نمونه استانی که فرایند ثبت‌نام و رقابت آنها در دستگاه‌های اجرایی با تشکیل ستاد دورن‌سازمانی انجام گرفته و به عنوان بازنشسته نمونه استان به ستاد استانی راه پیدا کرده‌اند، با اهدا لوح تقدیر تجلیل خواهد شد.

اعلام خدمات ویژه بازنشستگان در هفته جاری

شیری افزود: به منظور فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن تکریم بازنشستگان، خدماتی متنوع از 26 تا 30 مهرماه به صورت رایگان به قشر شریف بازنشسته ارایه می‌شود.

وی اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز همایش تکریم بازنشستگان بسته آموزشی و فرهنگی تهیه و به کلیه بازنشستگان اهدا می کند. اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان نیز نسبت به ارایه بلیط رایگان به کلیه بازنشستگان کشوری جهت بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی و موزه‌ها از 28 مهر ماه به مدت 1 سال اقدام می‌کند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری خوزستان ادامه داد: همچنین اداره‌کل بهزیستی استان خدمات رایگان از جمله بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی، مشاوره، ارایه وسایل توان‌بخشی از قبیل عصا و باطری سمعک از 26 تا 30 مهرماه به بازنشستگان مراجعه‌کننده به مراکز بهزیستی ارایه می‌کند.

وی ادامه داد:‌ دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز 28 مهرماه در روز خانواده و تکریم بازنشستگان، در کلیه بخش‌های تحت پوشش این واحد دانشگاهی خدمات درمان سرپایی رایگان به همه بازنشستگان کشوری ارایه خواهد داد.

شیری گفت: ناوگان حمل و نقل درون‌شهری اهواز نیز از 28 تا 30 مهرماه آماده خدمات‌رسانی رایگان به بازنشستگان کشوری است و بازنشستگان می توانند با ارایه کارت منزلت، از خدمات رایگان اتوبوس‌رانی درون‌شهری استفاده کنند.

چگونگی پرداخت وام صندوق بازنشستگی کشوری

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری خوزستان گفت: همچنین پس از طی مراحل ثبت‌نام و قرعه‌کشی به منظور رفع نیاز ضروری و مشکلات معیشتی بازنشستگان از محل اعتبارات بخش رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری، به 7 هزار و 412 نفر از بازنشستگان واجد شرایط استان وام قرض‌الحسنه دو میلیون تومانی تعلق می‌گیرد که از روز 28 مهر ماه، عملیات پرداخت این وام در سراسر کشور آغاز و به مرور به حساب افراد ذی‌نفع واریز خواهد شد.

وی افزود: از آنجا که تلاش صندوق بازنشستگی کشوری؛ توسعه خدمات فرهنگی و اجتماعی و در نتیجه ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین قشر بازنشسته است، بسته حمایتی تورهای سیاحتی و زیارتی بازنشستگان با 500 هزار تومان یارانه برای بازنشستگان متقاضی و یک نفر همراه آنها در نظر گرفته شده که بازنشستگان متقاضی می‌توانند از طریق سامانه‌ای که به همین منظور سایت صندوق بازنشستگی کشوری ایجاد شده، از مزایای تورهای سیاحتی و زیارتی بهره مند شوند.

خانه‌های امید کجا هستند؟

شیری اظهار کرد: به منظور پاسخگویی به بخشی از نیازهای فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان نیز 3 باب «خانه امید» در اهواز، اندیمشک و دزفول تاسیس شده که مراکز اهواز و اندیمشک به بهره‌برداری رسیده و در شهرستان دزفول در حال ساخت است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری خوزستان گفت: خانه‌های امید که برای پر کردن اوقات فراغت و به منظور تجمع یاران دیروز و بازنشستگان امروز طراحی و ایجاد شده‌اند، دارای امکاناتی از قبیل کتابخانه، کافی‌شاپ، کافی‌نت، سالن نمایش فیلم و جلسه و غرفه‌های فروش و نمایش آثار و صنایع دستی بازنشستگان هستند. خانه‌های امید به صورت هیات امنایی اداره می‌شوند و می‌توانند به عنوان مرکزی برای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی امور بازنشستگان باشند.

پرداخت کلیه مطالبات بازنشستگان کشوری خوزستان

شیری با اشاره به پرداخت مطالبات بازنشستگان کشوری ناشی از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری، عنوان کرد: پیش از این، 9 مرحله از این طرح به ارزش 52 میلیارد تومان به بازنشستگان ذی‌نفع استان پرداخت شده بود و با مساعدت دولت، باقی‌مانده آن نیز به مبلغ 9 میلیارد تومان پرداخت شد و در نهایت، مطالبه 34 هزار و 564 نفر از بازنشستگان خوزستان به طور صد در صد پرداخت گردید.

ارایه خدمات درمانی به بازنشستگان کشوری

وی ادامه داد: با توجه به این که بهداشت و درمان از مسایل اساسی و عمومی بازنشستگان است و از آنجا که با افزایش سن، میزان آسیب‌پذیری و ابتلا به بیماری بیشتر می‌شود؛ صندوق بازنشستگی کشوری برای کمک به رفع نیاز درمانی این عزیزان، قرارداد بیمه تکمیلی درمان و بستری بدون سقف بازنشستگان را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری خوزستان گفت: علی‌رغم این که در این طرح درمانی، تا نقطه مطلوب فاصله داریم ولی با توجه به امکانات و محدودیت‌ها و با مشارکت دستگاه‌های مرتبط، تاکنون خدمات قابل توجهی در این زمینه ارایه شده است.

شیری گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری، در مجموع به 17 هزار و 427 نفر از بازنشستگان استان و افراد تحت تکفل آنان در بخش‌های مختلف عمومی، تخصصی، بیماران خاص، پاراکلنیکی و ... ارایه خدمت شده و مبلغ 9 میلیارد و 352 میلیون تومان برای بیمه تکمیلی از طریق شرکت آتیه‌سازان حافظ (شرکت بیمه‌گر طرف قرارداد صندوق بازنشستگی کشوری) به افراد ذی‌نفع پرداخت شده است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار