تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۷۲۱۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل بهزیستی یاران خوزستان خبر داد :
فعالیت 50 موسسه فرهنگی پیشگیری از موادمخدر
مدیرعامل بهزیستی یاران خوزستان گفت: بیش از 50 موسسه فرهنگی پیشگیری از مواد مخدر در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

سیدنورعلی میرابراهیمی امروز اظهار کرد: 100 مرکز درمانی اعتیاد تحت‌نظر بهزیستی و با نظارت کامل پزشک و روانشناس در سطح استان و 31 مرکز در اهواز مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: سازمان‌های مردمی تحت نظارت سازمان بهزیستی اقدام به ایجاد جمعیت همیاران خوزستان شده که در یک ساماندهی نسبی جمعیت، سازمان مردم‌نهاد ایجاد شده است.

مدیرعامل بهزیستی یاران خوزستان تصریح کرد: 10 ماه است که ستاد مردم‌نهاد، آن هم با هدف ایجاد یک ساز و کار یکسان بین سازمان‌های تحت حمایت بهزیستی در سطح استان با جدیت و با حمایت سازمان‌های دولتی فعالیت خود را آغاز کرده است.

میرابراهیمی ادامه داد: عمده فعالیت‌های این موسسه‌ها، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه اعتیاد، در قالب برنامه‌های آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی عمومی به مردم است.

این مدیرعامل افزود: برگزاری کلاس‌ها، کارگاه‌های آموزشی و برگزاری نمایشگاه و همایش مرتبط با بحث اعتیاد، تهیه و توزیع بروشور و کتابچه در مدارس، دانشگاه‌ها و سایر اماکن و توزیع و نصب بنر در سطح معابر استان از جمله شیوه‌های اطلاع‌رسانی عمومی پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر است.

وی در ادامه گفت: اجرای فعالیت‌های پیشگیری با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد و گروه‌های فعال در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اجرا شده و در آینده بیشتر اجرا خواهند شد.

مدیرعامل بهزیستی یاران خوزستان از دادن آمار مبتلایان به اعتیاد خودداری کرد و افزود: آمار اعتیاد و مصرف مواد مخدر را نباید به عموم مردم اطلاع داد و همچنان بر محرمانه بودن این آمار تاکید می‌کنیم، زیرا با ارائه آمار مبتلایان ممکن است که افراد سالم نیز به جمع این آمار اضافه شوند.

میرابراهیمی تصریح کرد: در راستای آسیب‌دیدگان اعتیاد، کنترل و درمان مبتلایان به اعتیاد برنامه‌هایی را تنظیم و با حمایت سازمان مربوطه بهزیستی، شورای هماهنگی مواد مخدر استان و سایر نهادهای مرتبط اقدامات لازم برای بهبودشان اجرا خواهد شد.

این مدیرعامل، نوجوانان را بیشترین مصرف‌کنندگان عنوان کرد و ادامه داد: بیشترین مصرف‌کنندگان مواد مخدر، نوجوانان هستند که توسط دوستان ناباب اغفال شده‌اند.

این مسئول خاطر نشان کرد: ساکن شدن در حواشی شهرها و عموما افرادی که خانواده‌هایی با گرایش مصرف مواد مخدر دارند، شرایط اعتیاد را برای افراد مهیا می‌کند.

میر ابراهیمی متذکر شد که این افراد کاملا از آموزش‌ها و مضرات اعتیاد بی‌خبر هستند و هیچگونه اطلاعاتی در این زمینه ندارند.

وی در پایان گفت: برنامه‌های اجرایی توسط بهزیستی و نهادهای زیرنظر این سازمان به صورت اصولی سازماندهی خواهد شد و امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک بازتاب خوبی داشته باشد.
مرجع / فـارس
برچسب ها: مواد مخدر
:
:
:
آخرین اخبار