تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۷۱۸۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هشدار نسبت به‌ شیوع مواد مخدر در جامعه
معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهواز نسبت به شیوع مصرف انواع مواد مخدر و روان گردان در میان اقشار مردم جامعه هشدار داد.

صادقی گندمانی گفت: مصرف مواد مخدر بلای خانمانسوزی است که خانواده های زیادی را درگیر خود کرده است و متاسفانه منحصر به قشر یا سن خاصی نیست.

وی ادامه داد: تبلیغات غلط از سوی برخی شبکه های غیرمجاز ماهواره ای و اینترنتی مبنی بر این که این مواد روان گردان در لاغری، افزایش انرژی و درمان برخی بیمار ها مؤثر است عامل اصلی شیوع این معضل در بین افراد است .

معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهواز گفت: مصرف این مواد، ضربه های جدی به سلامت روحی، اخلاقی و جسمی فرد و جامعه وارد می کند و برخی انواع آن مانند شیشه، موجب توهم بالایی در فرد می شود تا جایی که برخی افراد پس از مصرف آن، بر اثر توهمی که به آن دچار شده اند، دست به اعمالی همچون قتل نیز زده اند.

وی افزود: این در حالی است که نسل جدید مواد روان گردان، گیرایی بسیار بالایی دارد و ممکن است فرد، با یک بار مصرف آن، به آن وابسته شود و نتواند آن را ترک کند.

صادقی گندمانی گفت: از سوی دیگر ناخالص بودن مواد مخدر موجود در بازار مصرف، موجب بروز امراض خاص در مصرف کنندگان می شود.

معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهواز به کشفیات مهم محموله های بزرگ مواد مخدر در سال جاری اشاره کرد و گفت: در فروردین ماه امسال 136 کیلو و 600 گرم تریاک و 79 کیلو و 100 گرم حشیش در یک محموله و سه کیلو و 25 گرم در یک محموله دیگر کشف و ضبط شد.

وی گفت: همچنین در تیرماه امسال در خوزستان یک محموله حاوی 9 کیلو و 860 گرم شیشه کشف و ضبط شد.

وی گفت : قاچاقچیان و عوامل تهیه و توزیع مواد مخدر و روان گردان باید بدانند دستگاه قضایی از هرگونه تلاش برای برهم زدن نقشه های شوم آنان کوتاهی نخواهند کرد و مبارزه با قاچاق، توزیع و مصرف این مواد، همچنان ادامه دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار