تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۹
کد خبر: ۷۱۴۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پرچم اجلاس بين المللي پيرغلامان حسيني به استاندار خوزستان سپرده شد
با برگزاري مراسمي، پرچم متعلق به بارگاه حضرت امام حسين(ع) و نماد اجلاس پيرغلامان حسيني كشور به استاندار خوزستان به عنوان ميزبان آينده اين اجلاس سپرده شد.

عصر روز پنج شنبه پرچم بارگاه حضرت امام حسين(ع) به عنوان نماد برگزاري اجلاس تجليل از پيرغلامان حسيني با مراسمي خاصي به استاندار خوزستان به عنوان رئيس استاني اين اجلاس اهدا شد.

 اين مراسم كه قرار بود ساعت 15 پنج شنبه برگزار شود البته با يك ساعت تاخير برگزار شد كه اين امر اين نكته را به خوبي نشان مي دهد كه متوليان برگزاري اجلاس اصلي پيرغلامان حسيني بايد بدانند كه اين مراسم كه لقب بين المللي را يدك مي كشد نبايد با اين تاخير و بدون نظم برگزار شود.

غيبت آيت الله سيد محمدعلي موسوي جزايري نماينده ولي فقيه در استان خوزستان و ساير علماي استان همانند آيت الله كعبي، شفيعي و حيدري و ... از نكات قابل توجه برگزاري اين مراسم بود.

قرار است مراسم استقبال از اجلاس اصلي پيرغلامان حسيني در محل جاده ساحلی غربی اهواز برگزار و مراسم افتتاحیه این اجلاس روز 23 مهر ماه در محل سالن امام رضا(ع) شهرك نفت اهواز برگزار می شود. مراسم اختتامیه اين اجلاس نیز در محل مصلای مهدیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار خواهد شد.

مهمانان خارجی اجلاس از ۳۵ کشور دعوت می شوند. همچنین ۵۰ مهمان خارجی از سوی استان خوزستان از کشورهای حوزه خلیج فارس و ۳۰ استان کشور در مراسم حضور می یابند، همچنین حضور بیش از ۱۰۰ خبرنگار، عکاس و روزنامه نگار از رسانه هاي مختلف در استان پیش بینی می شود.

۱۳۰ پیرغلام حسینی برای تقدیر در این اجلاس شناسایی شده اند. ضمن اينكه با مشورت فضلای حوزه علمیه و اساتید دانشگاه ها ۱۱ سرفصل شامل تولید و چاپ سه عنوان کتاب، دو عنوان کتاب شعر فارسی و عربی، جمع آوری و چاپ مقالات رسیده به اجلاس، برجسته کردن شخصیتهای جهانی در استان مانند دعبل خزاعی و علامه شیخ جعفر شوشتری و اهدای یکی از آثار برجسته مرحوم علامه با عنوان خصائص الحسینی به مهمانان و همچنین برپایی نمایشگاه به منظور ارائه دستاوردهای هیئتهاي در کنار اجلاس از جمله برنامه هايي است كه قرار است در اجلاس پيرغلامان حسيني در استان خوزستان برگزار شود.

جلوگيري از تندروي در بين برخي وعاظ

سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولي عصر(عج) استان خوزستان در اين مراسم با بيان اينكه خوشبختانه مداحان و شاعران اهل بيت استان استقبال خوبي از مراسم هاي مقدماتي اجلاس بين المللي پيرغلامان حسيني استان خوزستان انجام داده اند، يادآور شد: حضور اين افراد در اين مراسم ما را به برگزاري هرچه باشكوه تر اين اجلاس بين المللي اميدوارتر مي كند كه در اين ميان صادق آهنگران به عنوان دبير استاني اين اجلاس به خوبي تاكنون نقش ايفا كرده است.

وي ادامه داد: مداحان با مداحي هاي دسته جمعي و خودجوش خود نشاط خاصي به اين مراسم بخشيده اند.

اين فرمانده سپاه عنوان كرد: حادثه عاشورا تاثير شگرفي در زندگي ايرانيان داشته و حضور مردم ايران در دفاع از اين كشور در هشت سال دفاع مقدس يكي از مواردي كه الهام گرفته از قيام امام حسين(ع) بود.

سردار شاهوار پور، صبر زينب وار خانواده شهدا در فراق فرزندان خود، مقاومت سجادوار اسراي ما در زندانهاي رژيم بعث و دفاع حسين وار رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس، همه نشان دهنده اين است كه مردم ايران فرهنگ عاشورايي را به صورت علني وارد زندگي خود كرده اند.

فرمانده سپاه حضرت ولي عصر(عج) استان خوزستان عنوان كرد: فرهنگ عاشورايي بسيار غني است و هر چه روي آن تمركز كنيم جامعه اي شايسته و موفق خواهيم داشت.

سردار شاهوار پور عنوان كرد: بايد به مردم دنيا اين نكته را فهماند كه اسلام دين رافت و مهرباني است كه نمونه بارز آن را امام حسين(ع) به خوبي در كربلا نشان مي دهد در عين حال اسلام ديني نيست كه عده اي تكفيري مثل داعش و القاعده آن را هدايت مي كنند. البته غرب هم فعاليت اين گروه هاي تندرو را مي پسندد زيرا با اين كار آنها مي توان اسلام را ديني خشن و آدمكش معرفي كنند و به اهداف پليد خود دست يابند.

وي همچنين با انتقاد از تندورهايي كه در ميان برخي از افراد واعظ صورت مي گيرد، عنوان كرد: بايد جلو فعاليت اين قبيل افراد را گرفت زيرا آنها با اقدامات نسنجيده خود عامل انحراف فرهنگ ناب شيعي مي شوند.

فرمانده سپاه حضرت ولي عصر(عج) استان خوزستان با بيان اينكه بسيج فرهنگي نشات گرفته از واقعه عاشورا بود، عنوان كرد: مبناي حركت ما در بسيج انديشه هاي ناب امام حسين(ع) است و هر چقدر بسيج به سمت اين فرهنگ حركت كند اين امر باعث تقويت نظام جمهوري اسلامي ايران مي شود.

خوزستان ظرفيت برگزاري يك مراسم ماندگار را دارد

استاندار خوزستان نيز در اين مراسم با بيان اينكه این اجلاس باید با شکوه برگزار شود و تمام دستگاه های مربوطه همکاری لازم را برای برگزاری این اجلاس داشته باشند، اظهار كرد: استان خوزستان به علت شرايطي كه دارد مي تواند يك اجلاس ماندگار را در سطح كشور برگزار كند.

عبدالحسن مقتدايي عنوان كرد: استان خوزستان نماد مقاومت ايران در طول هشت سال دفاع مقدس است و مردم ايران با الگو قرار دادن قيام امام حسين(ع) در برابر دشمن متجاوز ايستادگي كردند. همچنين اين استان دروازه ورود تشيع به ايران به شمار مي رود به همين دليل از جايگاه خاصي در فرهنگ ديني و انقلابي ايران برخوردار است و مي تواند به خوبي اين مراسم را برگزار كند.

وی افزود: مقدمات برگزاری اجلاس در خوزستان از چند ماه پیش آغاز شده است به گونه اي برنامه ريزي كرده ايم كه مخاطب این اجلاس به طور عمده مردم استان باشند و صرفا به برگزاري آن براي چند نفر محدود بسنده نكنيم.

مقتدايي با تاكيد بر اينكه برگزاری اجلاس پیرغلامان حسینی در راستای پایش اخلاق و رفتار در جامعه است، هدف از برگزاری این اجلاس را معرفی و نشر فرهنگ عاشورایی، شیوه صحیح عزاداری امام حسین(ع) و تجلیل از خادمان و مداحان آن حضرت عنوان کرد.

استاندار خوزستان اظهار كرد: طبق برنامه ريزي هايي كه تا به امروز صورت گرفته قرار است در این اجلاس از 15 پیرغلام امام حسین(ع) با بیش از 70 سال سن و 15 نفر از افراد خارج کشور تجلیل خواهد شد. همچنین شاعر، پژوهشگر، ناشر و فیلمساز عاشورایی نیز به دلیل تاثیرگذاری در معرفی فرهنگ عاشورا مورد تقدیر قرار می گیرند.

معاون صدای سازمان صدا و سیماي كشور نيز در اين مراسم اظهار كرد: خوزستان، شهادت، دفاع مقدس و عاشورا، يك تركيب زيبا را در كنار هم مي سازند و چه شايسته است كه اجلاس پيرغلامان حسيني قرار است در اين استان برگزار شود.

محمد حسین صوفی عنوان كرد: مردم خوزستان دين خود را به جاي جاي اين كشور ادا كرده اند و مردم ايران را براي هميشه مديون خود كرده اند. در روزها دفاع مقدس در خوزستان هر روز عاشورا و جاي جاي اين استان، كربلا بود بنابراين اين استان با واقعه كربلا پيوندي عجيب دارد.

وي افزود: صدا و سيما در برگزاري اجلاس بين المللي پيرغلامان حسيني در سال هاي اخير نقش موثري داشته و اين بار افتخار مي كنيم كه قرار است در برگزاري اين اجلاس در اين استان مشاركت كنيم.

در پايان اين مراسم پرچم قرمز بارگاه امام حسين(ع) به عنوان نماد برگزاري اجلاس به استاندار خوزستان سپرده و بعد از آن در بين جمعيت آورده شده كه افراد حاضر در سالن استقبال بي نظيري از آن كردند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار