تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۷۱۲۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس هیات کشتی خوزستان:
به عبدولی پاداش مدال طلا را می‌دهیم
رییس هیات کشتی خوزستان ناداوری در حق عبدولی را منحصر به فرد دانست و گفت: مدال طلا هم برای اخلاقی که اسطوره اخلاق است، کم است.

سیدحسین مرعشیان اظهارکرد: امسال برای اولین بار چهار خوزستانی که عبدولی، اخلاقی، بویری و کریم‌فر هستند همراه با تیم‌ملی به مسابقات آسیایی اعزام شدند و این افتخار بزرگی است که نصیب ورزش استان خوزستان شد.

وی بیان‌کرد: در روز نخست که روز گذشته بود، اخلاقی و عبدولی به ترتیب توانستند به نشان‌های طلا و برنز برسند. البته حق عبدولی مدال طلا بود که همه نیز این را اعلام کردند. به هر حال خوشبختانه تا این‌ جای مسابقات کشتی‌گیران خوزستانی به دو مدال دست پیدا کرده‌اند و امیدوارم دو پهلوان دیگر خوزستانی نیز فردا در ادامه مسابقات به دو مدال خوش‌رنگ دست پیدا کنند تا ان‌شاالله دل مردم ایران را شاد کنند و باعث افتخارآفرینی استان خوزستان شوند.

رییس هیات کشتی خوزستان درباره ناداوری‌ای که در کشتی سعید عبدولی مقابل حریف کره‌ای‌ صورت گرفت، گفت: من سال‌ها است که در کشتی هستم و حداقل در هفت، هشت مسابقه جهانی و آسیایی کشتی گرفته‌ام، حق‌خوری را دیده‌ام ولی این نمونه که در حق عبدولی شد را ندیده بودم. این ناداوری در نوع خودش منحصر به فرد بود. در این مسابقه فیتو و کتف و گردن حریف در اختیار عبدولی بود و زمانی فیتو خلاف است که تنها گردن در دست کشتی‌گیر باشد.

وی ادامه‌داد: به هر حال حریف عبدولی، کره‌ای بود و باتوجه به این‌که حریف او قهرمان المپیک بود و عبدولی 10 بر صفر او را ضربه فنی کرد و همچنین این‌که کره میزبان این مسابقات است، اگر این موضوع را قبول می‌کردند، تیم کره‌جنوبی از هم می‌پاشید. همین موضوع هم باعث شد که عبدولی قربانی شود. از نظر ما طلا برازنده عبدولی است و او طلا گرفته است. عبدولی مانند مرد جنگید و تمام ملت ایران هم این را دیدند.

مرعشیان درباره اخلاقی هم گفت: اخلاقی اسطوره اخلاق است و نشان طلا هم برای او کم است. او توانست با شایستگی و قدرت هر چه تمام به این مدال برسد. باتوجه به این‌که اخلاقی 10 روز پیش از مسابقات در رقابت‌های جهانی 10 کیلوگرم وزن کم کرده بود، دل‌نگران بودم که مبادا در این مسابقات بدن او خالی کند و جواب ندهد. من می‌دانستم اگر از نظر بدنی با مشکل برخورد نکند، مدال طلای او قطعی است. مشخص بود که مربیان، پزشک تغذیه و بدنساز تیم‌ملی اصولی کار کرده بودند و بدن او خیلی خوب برگشته بود. تمام حریفان او در این مسابقات مقابل او نفس کم آوردند و مشخص بود که کار اصولی صورت گرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که چه هدایایی برای مدال‌آوران خوزستانی در نظر گرفته شده است؟ عنوان‌کرد: برای مدال‌های طلا، نقره و برنز به ترتیب 10، 5 و 3 میلیون تومان در نظر گرفته‌ایم. در این خصوص با کیانی‌زاده مدیرکل ورزش و جوانان استان هم صحبت کرده‌ایم. در مورد عبدولی هم که این‌گونه به نشان برنز رسید، همان پاداش طلا را به او می‌دهیم. امیدوارم دو نماینده دیگر استان هم طلا بگیرند تا مجبور شویم به همگی 10 میلیون تومان دهیم.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: عبدولی ، کشتی
:
:
:
آخرین اخبار