تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۷۱۰۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کلان شهرها برای بازسازی خرمشهر بسیج می شوند
قرار است به منظور تعیین کارهایی که باید در خرمشهر انجام شود،ابتدا در این زمینه یک کار مطالعاتی صورت گیرد.آقای قالیباف قول دادند که ظرف دو هفته آینده هیاتی را برای بررسی این موارد و مشورت با امام جمعه، شهردار، فرماندار، نماینده و اعضای‌شورای‌شهرخرمشهر به این شهر ارسال کند
خوزنیوز: شهردار اهواز گفت: دراجلاس کلان شهرها، همه شهرداران کلان شهرها و شهرداران مراکز استان ها آمادگی خود را برای کمک به خرمشهر اعلام کردند.

سیدخلف موسوی در گفت و گو با خبرنگار خوزنیوز اظهارداشت: اجلاس کلان شهرها به صورت دوره ای در کلان شهرهای کشور اعم از تهران، مشهد، تبریز، قم، کرج، تبریز و اصفهان برگزار می شود این بار قرار بود در خوزستان برگزار شود و به پیشنهاد شهردار تهران به مناسبت هفته دفاع مقدس در خرمشهر برگزار شد.

وی افزود: همزمان با این اجلاس، اعضای شورای شهر تهران در یک اقدام تحسین آمیز، مبلغ پنج میلیارد تومان را از اعتبار خود برای کمک به عمران شهر خرمشهر اختصاص دادند که اقدام بسیار پسندیده ایست و جای تشکر دارد.

شهردار اهواز با اشاره به مباحث مطرح شده در اجلاس کلان شهرها گفت: در این اجلاس مشکلات خرمشهر به عنوان نماد ایثار و مقاومت ملت شریف ایران مورد بررسی قرار گرفت و همه شهرداران کلان شهرها و شهرداران مراکز استان ها آمادگی خود را برای همکاری اعلام کردند.

وی افزود: قرار است به منظور تعیین کارهایی که باید در خرمشهر انجام شود، ابتدا در این زمینه یک کار مطالعاتی صورت گیرد. به همین منظور آقای قالیباف قول دادند که ظرف دو هفته آینده هیاتی را برای بررسی این موارد و مشورت با امام جمعه، شهردار، فرماندار، نماینده و اعضای شورای شهر خرمشهر به این شهر ارسال کند.

موسوی تاکید کرد: درست است که بخشی از مشکلات مردم خرمشهر به مسائل اقتصادی، معیشتی و فرهنگی برمی گردد اما اعتبار مزبور ازسوی شهرداری تعیین شده که در این مسائل وظیفه ای ندارد و به خدمات فنی و مهندسی و طرح های عمرانی شهر اختصاص دارد.

شهردار اهواز یادآور شد: با انجام مطالعات مشخص می شود که به منظور تغییر چهره شهر و اثرگذاری بیشتر چه کارهایی در خرمشهر باید انجام شود. پس از پایان دو هفته، کارهای عملیاتی آغاز می گردد.

وی گفت: از مبلغ اختصاص یافته، هیچ مقداری صرف امور جاری نخواهد شد و تمام آن صرف طرح های عمرانی می شود.

موسوی درباره تاثیر مبلغ پنج میلیارد تومانی در تغییر شرایط خرمشهر عنوان کرد: می توان گفت این مبلغ هیچ تاثیری در توسعه شهر ندارد؛ تاکنون میلیاردها تومان در خرمشهر هزینه شده اما هنوز چهره شهر در فقر و محرومیت است. چیزی که مهم است شروع یک حرکت مردمی از سوی کلان شهر تهران است.

شهردار اهواز خاطرنشان کرد: اگر باقی کلان شهرها نیز در مطالعه خدمات فنی و مهندسی خرمشهر کمک کنند، در مدت زمان کمی نیازهای اصلی شهر در بعد بازسازی و نوسازی شهر از لحاظ سیما و منظر، زیباسازی، ورودی ها، زیرساخت های فرهنگی به ویژه یادمان های دوران دفاع مقدس شناسایی خواهد شد.

وی افزود: پس از پایان کار کارشناسی، تعیین می شود که سایر شهرها از جمله اهواز به چه نحوی به توسعه خرمشهر کمک کنند و پس از آن، این کمک ها باید به تایید شورای هر شهر برسد. قرار است در جلسه آتی کلان شهرها نحوه مشارکت سایر کلان شهرها در بازسازی خرمشهر ازسوی شهردار تهران مطرح شود.

موسوی یادآور شد: پس از پایان مطالعات هیات کارشناسی، موضوع کمک های کلان شهرها احصا و به دبیرخانه کلان شهرهای کشور ابلاغ می شود.
:
:
:
آخرین اخبار