تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۷۱۰۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اهواز خبر داد :
اجرای عملیات ساماندهی‌خیابان‌های‌پرتردد اهواز
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اهواز از اجرای عملیات روان‌سازی و ساماندهی مسیرهای اصلی و خیابان‌های پرتردد این شهر خبر داد.

سیدسعید باب‌المراد امروز اظهار کرد: عملیات بهسازی و روکش آسفالت باند کندروی بلوار پاسداران و خیابان مقیمی و اتصالی به آن، توسط عوامل اجرایی سازمان عمران انجام شد.

وی افزود: به منظور حذف ناهمواری‌ها و ترک‌های رویه آسفالت، روان‌سازی و ساماندهی مسیرهای اصلی و خیابان‌های پرتردد در حوزه استحفاظی منطقه 3 شهرداری اهواز، عملیات بهسازی و روکش آسفالت باند کندروی بلوار پاسداران حدفاصل فرهنگیان تا زرگان و خیابان مقیمی و اتصالی به آن، توسط عوامل اجرایی سازمان عمران انجام شد.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اهواز تصریح کرد: این عملیات در مساحت 8 هزار و 110 مترمربع و در شیفت شب از ساعت 22 تا 6 انجام شد.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اهواز اضافه کرد: عملیات بتن‌ریزی شمع‌ها و عملیات خاکبرداری رمپ غربی و سقف‌های زیرگذر شریعتی به صورت کامل انجام شده است.

باب‌المراد، با توجه به حجم بالای تردد خودروها و ترافیک در ساعت‌های مختلف بلوار جمهوری حدفاصل میدان شریعتی تا میدان جمهوری از احداث زیرگذر در دو لاین رفت و برگشت به متراژ طولی 300 متر توسط اکیپ‌های مجرب این سازمان خبر داد.

وی ادامه داد: عملیات بتن‌ریزی شمع‌ها به تعداد 550 عدد و عملیات خاکبرداری رمپ غربی و سقف‌های زیر گذر به طول 66 و عرض 22 متر به صورت کامل انجام شده و درحال حاضر بتن‌ریزی دیواره رمپ غربی به طول 100 و عرض 22 متر در حال انجام بوده است.

این مدیرعامل خاطرنشان کرد: این پروژه حدود 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

باب‌المراد با بیان اینکه پروژه بزرگ پل سوم اهواز از نوع سازه فلزی و بر روی رودخانه کارون واقع شده است، گفت: این پروژه از یک‌سو در منطقه کیانپارس منتهی‌الیه جاده ساحلی غربی و از سوی دیگر به فلکه پنج نخل منتهی می‌شود.

وی افزود: این پروژه شامل دو باند شمالی و جنوبی بوده که فعالیت خود را در مورخ 21 اسفند ماه سال 92 آغاز کرده و طبق برنامه زمان‌بندی شده، امید است که بعد از سپری شدن 12 ماه این پروژه به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اهواز تصریح کرد: مشخصات فنی این پروژه شامل دهانه های پل بوده که قبل از تعریض طول 496 و عرض 15 متر و سطح 7440 متر مربع است و بعد از تعریض طول آن به 496 و عرض 30 متر و سطح 14 هزار و 880 مترمربع افزایش می‌یابد.

باب‌المراد ادامه داد: به طبع آن، خطوط عبوری از چهار خط به هشت خط افزایش می‌یابد (چهار باند رفت و چهار باند برگشت و چهار رمپ رفت و برگشت) و عملیات اجرایی شامل بتن‌ریزی، قالب‌بندی، آرماتوربندی، سازه فلزی، حفاری، تخریب، عملیات خاکی بوده و شمع‌ها و ستون‌ها به ترتیب به تعداد 45 حلقه و قطر 150 سانتیمتر و به عمق 25 تا 30 متر اجرا شده و همچنین ستون‌های اجرا شده به تعداد 35 عدد ستون و با ارتفاع سه تا چهار متر اجرا شده است.

وی بیان کرد: این پروژه با هدف روان‌سازی ترافیک درمیادین پنج نخل و شهید چمران وهمچنین دسترسی آسان‌تر به بلوار ساحلی شرق و غرب کارون اجرا خواهد شد.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اهواز در بخش دیگری از توضیحات خود عنوان کرد: عملیات روکش آسفالت چند خیابان پرتردد پاداد، خوانچین، صراح‌زاده و سلمان فارسی توسط اکیپ اجرایی این سازمان اجرا شد.

باب‌المراد اضافه کرد: بر اساس اولویت‌های پیش‌بینی شده و با هدف تسهیل در عبور و مرور و تردد شهروندان و رسیدن به استانداردهای مطلوب شهری، عملیات روکش آسفالت خیابان‌های4 ،6،9،11 پاداد، خوانچین، صراح‌زاده و سلمان فارسی توسط اکیپ اجرایی این سازمان اجرا شد.

وی عنوان کرد: به علت حجم ترافیک در آدرس‌های اعلام شده این عملیات در شیفت شب از ساعت 22 تا 6 صبح انجام شده است.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اهواز همچنین از عملیات روکش خیابان‌های فرهنگیان کیانشهر، دکتر معین، مریم و فرعی‌های آن، خیابان 9 لادن و ارتباطی چهار تا هفت، انتهای خیابان‌های شقایق و خیابان رز 2 خبر داد.

باب‌المراد ضمن تاکید بر اولویت‌های اجرایی بهسازی معابر زیرسازی شده شهرک‌های جدید افزود: به منظور مناسب‌سازی گذرگاه‌ها، بهبود و ارتقای بهداشت در محلات فاقد آسفالت و طبق برنامه‌ریزی به‌عمل آمده، عملیات روکش خیابان‌های فرهنگیان سه تا 6 منازل طلاب کیانشهر، دکتر معین،10 مریم، فرعی‌های بین 6 و 8، 8 به10 مریم، ارتباطی بین 4تا 7 لادن، خیابان 9 لادن، انتهای خیابان‌های شقایق 5 تا 7 و فرعی دوم خیابان رز2 به مساحت 16 هزار و940 مترمربع انجام شده است.
:
:
:
آخرین اخبار