تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۷۰۹۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:
شرایط خوبی برای بازگشت فعالان اقتصادی به خرمشهر مهیا نشد
پیش از جنگ تحمیلی، شهرهای آبادان و خرمشهر ستاره کل کشور بودند که در رونق اقتصادی کشور نقش مهم و اساسی را بر عهده داشتند ، متاسفانه پس از بازسازی‌های جنگ شرایط خوب و مناسبی برای بازگشت فعالان اقتصادی به خرمشهر مهیا نشد/اگر مسائل مدیریتی منطقه آزاد حل شود، می‌تواند تاثیر به‌سزایی در ایجاد امکانات و توسعه شهرهای آبادان و خرمشهر داشته باشد
استاندار خوزستان گفت: متاسفانه پس از بازسازی‌های جنگ شرایط خوب و مناسبی برای بازگشت فعالان اقتصادی به خرمشهر مهیا نشد.

عبدالحسن مقتدایی امشب در بیستمین گردهمایی شهرداران کلانشهرها و مراکز استان‌ها که در محل سرسرای اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن، کشاورزی خرمشهر برپا شد اظهار کرد: پیش از جنگ تحمیلی، شهرهای آبادان و خرمشهر ستاره کل کشور بودند که در رونق اقتصادی کشور نقش مهم و اساسی را بر عهده داشتند.

وی اضافه کرد: در همین شهرها در ساعت 11 صبح متولی بانک فریاد می‌زد که دیگر پولی در خزانه بانک نیست که این نشان از حجم بالای فعالیت‌های اقتصادی در این مناطق دارد.

*فراهم‌سازی امکانات و شرایط لازم برای توسعه صادرات به کشور عراق

استاندار خوزستان با بیان اینکه پس از بازسازی شرایط خوب و مناسبی برای بازگشت فعالان اقتصادی به منطقه مهیا نشد، تصریح کرد: اگر قرار است برای خرمشهر کاری شود همین که تردد شناورها با تناژ 5 هزار تن فعلی به 15 تا 20 هزار تن برسد مناسب است.

مقتدایی یادآور شد: باید به سمت و سویی برویم که به شکوفایی این مناطق کمک کند از این‌رو پیشنهاد می‌شود که بحث فراهم‌سازی امکانات و شرایط لازم برای توسعه صادرات به کشور عراق مهیا شود.

وی ادامه داد: خرمشهر اکنون به عنوان خدمتگزار بسیاری از استان‌های کشور برای صادرات کالا به عراق است.

استاندار خوزستان با اشاره به صادرات 13 میلیارد دلاری از مرز شلمچه به عراق ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی عراق و لزوم افزایش صادرات به این کشور ضروری‌ست تا شرایط لازم برای انجام این کار فراهم شود.

مقتدایی با بیان اینکه زمانی تهران معین خرمشهر بود گفت: کارهایی در راستای بهبود وضعیت شهری در زمان بازسازی خرمشهر انجام شد اما بسیاری از نقاط شهر هنوز همان شرایط نامطلوب زمان جنگ را دارد.

*تردد 200 هزار نفری زائران عتبات عالیات از مرز شلمچه

وی با اشاره به تردد 200 هزار نفری زائران عتبات عالیات از مرز شلمچه افزود: بهبود شرایط و امکانات پایانه مسافربری شلمچه  الزامی است با راه‌اندازی بخش‌های مختلف خدماتی در این منطقه حدود 2 هزار نفر مشغول به کار می‌شوند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: پروژه عظیمی که در شلمچه به عنوان یادمان ایجاد شد در طول سال و به ویژه در ایام خاص شاهد حضور خیل زائرانی است که برای زیارت به این منطقه سفر می‌کنند.

مقتدایی با تاکید بر لزوم ایجاد فضای زیبا و مناسب برای زائران تصریح کرد: به طور قطع سرمایه‌گذاری در این بخش علاوه بر بازگشت سرمایه اولیه رونق و توسعه را به خرمشهر باز می‌گرداند.

وی در پایان یادآور شد: اگر مسائل مدیریتی منطقه آزاد حل شود، می‌تواند تاثیر به‌سزایی در ایجاد امکانات و توسعه شهرهای آبادان و خرمشهر داشته باشد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار