تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۷۰۹۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار خبر داد :
وجود 3 میلیون و 330 هزار مشترک همراه اول در خوزستان
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران گفت: درحال حاضر 3 میلیون و 330 هزار مشترک تلفن همراه اول در استان خوزستان وجود دارد.

وحید صدوقی ظهر امروز در آیین رونمایی از اینترنت پرسرعت نسل سوم (نوترینو) در محل تالار مهر آبادان با اشاره به نصب یک هزار و 288 سایت در 77 شهر و 2 هزار و 695 روستای استان خوزستان اظهار کرد: 90 درصد از سایت‌های پیش‌بینی شده برای خوزستان تاکنون راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: سایت اینترنت پرسرعت نسل سوم راه‌اندازی شده در آبادان و خرمشهر، هزارمین سایت راه‌اندازی شده در کشور است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران عنوان کرد: با نصب این سایت‌ها، 2 هزار و 423 کیلومتر از جاده‌های اصلی، 486 کیلومتر از جاده‌های فرعی و 770 کیلومتر از جاده‌های ریلی خوزستان از امکانات مطلوب خدمات همراه اول بهره‌مند شده‌اند.

صدوقی یادآور شد: در زمان حاضر 97.4 درصد از مردم استان خوزستان از خدمات تلفن همراه اول بهره می‌برند.

این مدیرعامل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صرف اعتبار یک هزار و 220 میلیارد ریال برای نوسازی شبکه ارتباطی تلفن همراه در شهرهای جنوب غیر خوزستان شامل آبادان، خرمشهر، ماهشهر، شادگان، بندر امام، دارخوین و امیدیه ادامه داد: از این مبلغ 330 میلیارد ریال برای نوسازی شبکه، 430 میلیارد ریال بابت راه‌اندازی اینترنت پرسرعت نسل سوم و 420 میلیارد ریال نیز بابت نوسازی لایه سرویس و سوئیچینگ خطوط هزینه شده است.

* صرف 2700 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه شبکه همراه اول

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران گفت: برای توسعه شبکه همراه اول در کشور مبلغ 2 هزار و 700 میلیارد تومان هزینه شده است.

وحید صدوقی در جشن نوسازی شبکه ارتباطی تلفن همراه  در محل تالار مهر آبادان اظهار داشت: به منظور ارائه خدمات اینترنت پرسرعت نسل سوم و چهارم در کشور، 5 هزار سایت تا پایان سال جاری در سطح کشور راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به گذشت 20 سال از آغاز به کار همراه اول در کشور اضافه کرد: کار خدمات‌رسانی به مردم را با ارائه خدمات اینترنت پر سرعت نسل دوم 2G در 20 سال پیش آغاز کردیم.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران تصریح کرد: در مدت زمان 20 ساله فعالیت تلفن همراه اول توانستیم اینترنت پرسرعت نسل دوم (2G) را به اینترنت نسل سوم (3G) ارتقا دهیم.

صدوقی یادآور شد: با دریافت مجوز فعالیت اینترنت پرسرعت نسل سوم در ابتدای شهریورماه امسال، توانستیم در مدت یاد شده یکهزار سایت اینترنت پرسرعت نسل سوم را در کشور فعال سازی کنیم که هزارمین سایت آن، امروز در آبادان و خرمشهر افتتاح و فعال سازی شد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و سالروز شکست حصر آبادان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی گفت: رونمایی از اینترنت پرسرعت نسل سوم همراه اول در آبادان به پاسداشت جانفشانی، ایثار و از خودگذشتگی مردمی انجام شد که دین بزرگی را به گردن نظام و همه ملت ایران اسلامی دارند.

وی عنوان کرد: مردم شهرهای آبادان و خرمشهر در زمان حمله دشمن تا دندان مسلح حزب بعث عراق با تمام وجود و هستی خود در مقابل تهاجمات ایستادگی کردند و اجازه ندادند تا حتی یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمن بیفتد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران در پایان با اشاره به دین بزرگی که مردم خوزستان به ویژه شهرهای آبادان و خرمشهر بر گردن نظام و ملت دارند تصریح کرد: امروز آمده‌ایم تا بخشی از دین خود را به مردم این شهرها با ارائه خدمات اینترنتی پرسرعت ادا کنیم.

* اجرای طرح سیم‌کا در استان خوزستان

صدوقی در ادامه از فعالسازی طرح سیم‌کا در استان خوزستان خبر داد و گفت: مبلغ خرید این سیم کارت 2 هزار تومان با یک هزار تومان اعتبار اولیه و 30 دقیقه مکالمه رایگان خواهد بود.

وی تصریح کرد: به مناسبت هفته دفاع مقدس در روزهای دوم و سوم مهر ماه جاری، سیم کارت تلفن همراه طرح سیم‌کا در استان خوزستان به طور رایگان به مردم ارائه می‌شود.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران افزود: برای این منظور در 50 مرکز خدماتی همراه اول به تفکیک 17 مرکز در آبادان، 10 مرکز در خرمشهر و 23 مرکز در اهواز این سیم کارت‌ها عرضه می‌شود.

صدوقی اظهار کرد: شهروندان با مراجعه به سایت همراه اول در استان خوزستان می‌توانند از مراکز عرضه رایگان این سیم کارت‌ها مطلع و با مراجعه به محل نسبت به دریافت رایگان این سیم کارت‌ها مبادرت کنند.

وی، برنده خوش شانس دریافت جایزه یک میلیارد ریالی همراه اول در طرح 20 ساله را فردی از شهر شادگان نام برد.

* بهره‌مندی 77 شهر خوزستان از پروژه انتقال وسیع همراه اول

مدیرکل مخابرات خوزستان گفت: در زمان حاضر 77 شهر استان از پروژه انتقال وسیع همراه اول بهره‌مند شدند.

عبدالکریم آرمات در آیین رونمایی از اینترنت پرسرعت نسل سوم و جشن نوسازی شبکه ارتباطی تلفن همراه در محل تالار مهر آبادان اظهار کرد: از آنجایی که شهرهای آبادان و خرمشهر در دوران دفاع مقدس درگیر مستقیم جنگ بودند لذا دین بزرگی بر گردن همه ما دارند.

وی اضافه کرد: ارائه خدمات به مردم این شهرها در حقیقت پاسخ کوچکی به آن همه عزت، غیرت، مقاومت و ایثارگری مردم این مناطق است.

مدیرکل مخابرات خوزستان با بیان اینکه در تمام عملیات‌ها این دو شهر، کانون توجهات بود، تصریح کرد: آبادان زمانی پایگاه تمام رزمندگان برای مقابله با تهاجم دشمن بعث عراق بود.

آرمات یادآور شد: ما آرامش و امنیت امروز خود را مرهون از خودگذشتگی، جانفشانی و ایثار و مقاومت مردم آبادان و خرمشهر هستیم.

این مدیرکل گفت: طبق قولی که به مردم این دو شهر دادیم امروز شاهد افتتاح نخستین اینترنت پرسرعت نسل سوم در سطح کشور به طور رسمی هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نوسازی شبکه ارتباطی تلفن همراه اول در جنوب غرب خوزستان افزود: با انجام این کار مردم شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، بندرامام، ماهشهر و امیدیه می‌توانند از پهنای باند بیشتری بهره ببرند.

مدیرکل مخابرات خوزستان در پایان اظهار کرد: با انجام این کار امکان استفاده از خدمات همراه اول در نقاط کور و دور از دسترس ایجاد شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار