تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۲:۴۲
کد خبر: ۷۰۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گرد و خاك عربستان در راه خوزستان
سرپرست اداره كل هواشناسي خوزستان گفت: شرايط جوي براي به راه افتادن گرد و خاك در صحاري عربستان مهياست.

به گزارش خوزنیوز به نقل از فارس ،نادر شفي خداييپ اظهار داشت: شرايط براي به راه افتادن گرد و خاك از صحراي عربستان مهيا شده و هشدارهاي لازم در اين باره صادر شده است.
اين مقام مسئول افزود: در نقشه‌هاي سطح زمين طي امروز به دليل ايجاد تغييرات قابل توجه فشار هوا در صحاري عراق و عربستان و به سمت خوزستان، انتظار وزش بادهاي شديد در مسير ياد شده وجود داشته لذا ظهور توده هواي همراه با گردوغبار در مناطق بياباني اين كشور‌ها دور از انتظار نخواهد بود.
وي با اشاره به پيش بيني‌هاي موجود درباره شرايط دمايي در استان گفت: در لايه مياني جو نيز به دليل تقويت زبانه پرارتفاع دماي هوا مختصري افزايش خواهد داشت.
شفي خدايي درباره پيش بيني انجام شده در اين باره گفت: آسمان استان صاف، گاهي همراه با غبار محلي و گاهي توام با وزش باد قابل ملاحظه پيش بيني مي‌شود.
سرپرست اداره كل هوا‌شناسي خوزستان درباره وضعيت هواي خوزستان، خاطر نشان كرد: وضعيت هوا، صاف همراه با غبار محلي خواهد بود.
اين مقام مسئول گفت: جهت باد، شمال غربي تا جنوب غربي سرعت باد، 10 تا 30 كيلومتر در ساعت و ماكزيمم سرعت باد 35 كيلومتر در ساعت خواهد بود.
شفي خدايي تاكيد كرد: در شبانه روز گذشته بستان با 50.6 و دزفول و ايذه با 26.6 درجه سانتيگراد به ترتيب گرم‌ترين و خنك‌ترين نقاط گزارش شده‌اند.
سرپرست اداره كل هوا‌شناسي خوزستان درباره شرايط دمايي شهر اهواز افزود: حداكثر دماي امروز اهواز به 50 و حداقل به 32 درجه سانتيگراد خواهد رسيد.
برچسب ها: هواشناسی ، خوزستان
:
:
:
آخرین اخبار