تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۷۰۰۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
17 هزار نفر در خوزستان در حال درمان اعتیادند
فرمانده انتظامي خوزستان گفت: از ابتدای سال تاکنون، 2 تن و 900 كيلوگرم انواع مواد مخدر در استان خوزستان کشف شد که این کشفیات عمدتا در مبادي ورودي استان بوده است.

سردار محمدرضا اسحاقي اظهار كرد:‌ بيشترين موادي كه در این مدت كشف شد از نوع ترياك، حشيش و شيشه بوده است كه اين ميزان كشف نسبت به كشفيات مدت مشابه سال گذشته صددرصد افزايش يافته که نشان دهنده اين است كه فعاليت همكاران ما در مبادي ورودي استان افزایش یافته است.

وي به افراد تحت درمان اعتياد در سطح استان اشاره كرد و افزود: بيش از 17 هزار نفر در استان خوزستان با مراجعه به مراكز درمان اعتياد در حال سپري كردن دوره‌هاي بهبودي هستند كه لازم است براي پايداري بهبودي اين افراد و جلوگيري از بازگشت دوباره به سوي مصرف مواد مخدر، برنامه‌ريزي جدي و اساسي صورت بگيرد.

فرمانده انتظامي خوزستان گفت: بحث اشتغال از جمله مهم‌ترين مباحثي است كه ميتواند در جلوگيري از بازگشت افراد بهبوديافته به سوي مواد مخدر موثر باشد، ولي با توجه به روحيات اين افراد و آسيبي كه ديده‌اند، طبيعتا نمي‌توانند مشاغل سخت و مهمي را داشته باشند به همين منظور اداره‌كل اموزش‌هاي فني و حرفه‌اي استان مشاغل راحت‌تري براي اين افراد تعريف كرده است.

اسحاقي اظهار كرد: مشاغلي كه مي‌شود براي اين افراد در نظر گرفت شامل تعميرات وسايل سرمايشي، گرمايشي، صوتي تصويري و برقكاري است. براي اعطاي تسهيلات وام اشتغال به افراد بهبود يافته هم بايد در يك كارگروه فني جنبه‌هاي مختلف اين موضوع بررسي شود تا اجرای آن هدفمند باشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار