تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۶۹۹۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تلاش برای رساندن کشتی دزفول به دوران اوج گذشته
رییس هیات کشتی دزفول گفت: به دنبال این هستیم که کشتی دزفول جایگاه قبلی و اولیه خود را پیدا کند.

حمید آستی اظهارکرد: به تازگی کارمان را شروع کرده‌ایم و قدم‌های اول‌مان است. ما یک دورنمای بسیار روشن برای خودمان ترسیم و اهدافی را مشخص کرده‌ایم و به سوی آن اهداف می‌رویم.

وی بیان‌کرد: ما به دنبال این هستیم که کشتی دزفول جایگاه قبلی و اولیه خودش را پیدا کند. به هر حال در ابتدای راه هستیم و البته در استان به مقام‌هایی دست پیدا کرده‌ایم و در مسابقات نونهالان کشور به سه مقام اولی رسیده‌ایم.

رییس هیات کشتی دزفول درباره اهداف پیش‌رو، گفت: زمانی کشتی دزفول حرف اول را در ایران می‌زد و به همین دلیل اولین هدف ما رساندن کشتی این شهرستان به جایگاه قبلی‌اش است. ما در گذشته در مسابقات کشور قهرمان یا نایب‌قهرمان می‌شدیم. برای رسیدن مجدد به این جایگاه، کارمان را از سال‌گذشته در رده‌های سنی پایه آغاز کرده‌ایم.

وی درباره مشکلات این هیات شهرستانی، عنوان‌کرد: ما با مشکل کمبود سالن‌های کشتی در شهرستان دزفول مواجه هستیم و تنها یک سالن کشتی داریم که زیر نظر اداره ورزش و جوانان است؛ در حالی که شهرهای همجوار ما هفت سالن کشتی دارند. یکی از اهداف ما این است که سالن‌های متعدد کشتی در شهرستان داشته باشیم که این یکی‌دیگر از کارهای مهم ما است.

آستی خاطرنشان‌کرد: اکنون علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این رشته به ما مراجعه می‌کنند در حالی که ما با کمبود سالن مواجه هستیم. البته با هماهنگی و مساعدت آموزش و پرورش، سالنی در اختیار ما گذاشته شده و از آن استفاده می‌کنیم. عدم توانایی مالی از دیگر مشکلات ما است.

وی درباره توجه به بخش پایه، گفت: رده‌سنی خردسالان ما مشکلات بسیاری دارد البته برای این رده‌سنی برنامه‌ریزی کرده‌ایم و می‌خواهیم هر ماه اردویی تربیتی برای آن‌ها برگزار کنیم. باتوجه به بضاعت مالی‌ای که داریم، ان‌شاالله این اردو از مهر یا آبان‌ماه برگزار می‌شود.

رییس هیات کشتی دزفول افزود: برای رده‌‌های سنی دیگر نیز برنامه داریم. کشتی‌گیران رده‌سنی خردسالان به به رده‌سنی نونهالان می‌رسند و به همین ترتیب بالا می‌روند و جایگزین رده‌های دیگر می‌شوند. در واقع تمرکز‌ ما روی بخش پایه است و ان‌شاالله هر سال نیروهای جدیدی جذب می‌کنیم تا جایگزین کشتی‌گیران قبلی شوند.

وی در پایان گفت: بیشتر علاقه‌مندان به کشتی گرایش‌شان به رشته فرنگی است ولی ما در کنار این رشته، کشتی آزاد را هم تقویت می‌کنیم و به این صورت نیست که فقط به یک رشته بپردازیم اما مانع استعدادها نمی‌شویم.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: کشتی
:
:
:
آخرین اخبار