تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۶۹۷۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حجت الاسلام قرائتی:
درب بسیاری از مساجد روستاها بسته است
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: ماه رمضان امسال در پنج هزار و 200 روستا طلبه ای برای اقامه نماز در مساجد وجود نداشت و در بسیاری از مساجد بسته است.

حجت الاسلام محسن قرائتی در جلسه شورای اداری خوزستان که شامگاه چهارشنبه در استانداری برگزار شد در ارتباط تلفنی با جلسه اظهار کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس جوانان بسیاری از سراسر ایران عمودی به خوزستان آمدند و افقی با آمبولانس برگشتند.

وی با انتقاد از کم کاری در اقامه نماز عنوان کرد: در حال حاضر جوانان در دستان ما نسبت به نماز کاهل می شوند و جای نسل های گذشته را که با چنگ و دندان و خون و جان خود اسلام را به ایران اوردند و از آن پاسداری کردند را می گیرند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه نماز یک هدیه الهی است، تصریح کرد: نماز سی و چند سال است به درستی ادا نشده است. بسیاری از مدارس ما نمازخانه ندارند و پنج هزار و 200 روستای بالای 200 خانوار در ایران اسلامی ماه رمضان امسال در مساجد خود طلبه ای برای ادای نماز نداشتند و در بسیاری از مساجد بسته است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که ما نسبت به نماز غفلت کرده ایم، گفت: مسئولان باید هرچه در توان دارند برای اقامه نماز پرسنل خود به کار بگیرند و فضای شهر و روستای خود را با نماز عطر آگین کنند.

قرائتی بر لزوم انجام اقداماتی در مساجد تاکید کرد و ادامه داد: باید مساجد بین راهی ساخته شود، مساجد آلوده، تمیز و رنگ آمیزی شوند. فرش های مساجد شسته شود. مسابقات کتابخوانی برای نمار برگزار شود. این قبیل اقدامات می تواند در گرایش جوانان ما به مساجد و اقامه نماز تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه خوزستان ظرفیت بالایی دارد، اظهار کرد: خوزستان از استان های مرزی است که دارای ظرفیت های فراوانی از جمله زبان عربی، اقتصاد پویا، کشاورزی گسترده و.. است و فرماندارن، بخشداران و مسئولان این استان باید با انجام کارهای علمی، فکری، عنری و تبلیغاتی با نماز درگیر شوند.

* راه مبارزه با تهاجم فرهنگی تقویت نماز است

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: یک نوجوان و کودک از صبح تا شب با انواع روش ها و بازی های مخرب تحت تاثیر جریان های ضد الهی قرار دارد که برای مقابله با آن راهی جز تقویت نماز نداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی در جلسه شورای اداری که شامگاه چهارشنبه در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: بیست و سومین اجلاس سراسری نماز برگزار به دعوت نماینده ولی فقیه در استان و استاندار خوزستان به میزبانی استان خوزستان می شود.

وی ادامه داد: خوزستان، استانی است که مردم آن از دیرباز شهره به مهمان نوازی و گرمی در برخورد بوده اند و شواهد بر این مطلب بسیار است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه موضوع اجلاس نماز با محوریت نماز و تعالی فرهنگی و اخلاقی است، عنوان کرد: جامعه دینی و تربیت دینی بدون نماز میسر نیست و اگر راهی جز این وجود داشت خداوند متعال آن را به ما نشان می داد.

وی با بیان اینکه در عمده آیان قرآن نماز مقدم است، عنوان کرد: در تاریخ اسلام ثابت شده است مجرمان و جنایتکاران اهل نماز نیستند و افراد نماز خوان کمتر مرتکب جرم و جنایت می شوند، نماز یک نعمت است که ما در اختیار داریم که باید وظیفه خود را نسبت به آن ادا کنیم.

کلباسی بیان کرد: برگزار اجلاسیه نماز و اذان به معنای توجه عمومی به تقویت نماز و توجه به ارتباط با خدا است که قطعا به نفع جامعه و سرمایه گذاری است.

وی با بیان اینکه ما برای حل مشکلات در نسل جدید باید به سراغ نماز برویم، تصریح کرد: با توجه به هجوم راه های ضد خدا و اینکه یک نوجوان و کودک از زمانی که صبح به پا می خیزد و تا شب با انواع روش ها و بازی تحت تاثیر جریان های ضد الهی قرار دارد که برای مقابله با آن راهی جز تقویت نماز نداریم.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور افزود: یکی از ویژگی های دفاع مقدس تکیه بر روی نماز بوده است و نقش بسیار مهمی در پرورش نسل های جنگ و جبهه و نگهداری جبهه های مقاومت داشته است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار