تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۶۹۱۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در دومین روز هفته دولت
ساختمان جدید کتابخانه عمومی معراج ترکالکی گتوند افتتاح شد
ساختمان جدید کتابخانه عمومی معراج ترکالکی گتوند در دومین روز هفته دولت با حضور جمعی از مسئولان شهری و استانی افتتاح شد.

ساختمان جدید کتابخانه عمومی معراج ترکالکی گتوند در دومین روز هفته دولت، شب گذشته با حضور احمد سیاحی معاون عمرانی استاندار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، فرماندار گتوند، معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، امام جمعه موقت گتوند، شهرداران، اعضای شورای شهر، مسئولان محلی، اصحاب رسانه و مردم ترکالکی افتتاح شد.

در این مراسم مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با ارائه گزارشی اظهار کرد: در شهرستان گتوند 9 باب کتابخانه عمومی فعال که شامل هشت باب کتابخانه عمومی نهادی و یک باب کتابخانه مشارکتی است، داریم.

لفته منصوری اضافه کرد: شاخص‌های کتابخانه‌ای در شهرستان گتوند از متوسط استان و کشور بهتر است، به طوری که به ازای هر 7 هزار و 124 نفر، یک باب کتابخانه در شهرستان گتوند داریم.

وی ادامه داد: همچنین به ازای هر یک‌صد نفر گتوندی 3.63 مترمربع فضای کتابخانه‌ای در شهرستان موجود است و به ازای هر یکصد نفر، 104 جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی گتوند وجود دارد. در مجموع بیش از شش درصد جمعیت شهرستان گتوند، عضو کتابخانه‌های عمومی این شهرستان هستند.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از اختصاص 2 میلیارد و 400 میلیون تومان به ساخت کتابخانه عمومی معراج ترکالکی شهرستان گتوند خبر داد.

حسین براتی در آئین افتتاح کتابخانه عمومی معراج ترکالکی اظهار کرد: ساختمان جدید کتابخانه عمومی معراج با زیربنای 520 مترمربع و با اعتباری بالغ 2 میلیارد و 400 میلیون تومان از محل اعتبارات تملک دارایی استان خوزستان احداث شده است.

وی اضافه کرد: این کتابخانه، توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخته و تحویل اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان شده است.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: کتابخانه عمومی معراج ترکالکی در سال 88 در یک واحد مسکونی که توسط شهرداری تامین شد در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی قرار گرفت و آغاز به کار کرد.

وی بیان کرد: این کتابخانه در هفته دولت امسال به ساختمان جدید که طبق استانداردهای کتابخانه‌های عمومی ساخته، منتقل شده است.

این کتابخانه شامل یک مخزن، دو سالن مطالعه مجزا برای مطالعه خواهران و برادران، بخش کودک، بخش نشریات، بخش اداری است که در ادامه فعالیت، دیگر بخش‌های مهم از جمله اینترنت و ... به این کتابخانه اضافه می‌شوند.
:
:
:
آخرین اخبار