تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۶۹۱۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حمدی عنوان کرد:
تولیدارقام‌نیشکر درسطح بالاتر از استانداردجهانی
مدیر عامل موسسه تحقیقات و آموزش شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از تولید ارقام و واریته های نیشکر متناسب و حتی در سطحی بالاتر از استانداردهای جهانی خبر داد.

حسن حمدی موسسه تحقیقات و آموزش شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدت 12 سال است که به تولید ارقام یا همان واریته های نیشکر می پردازد و ارقام تولید شده در این موسسه که متناسب با شرایط آب و هوایی استان تولید می شوند در تجارت خارجی کاربرد دارند.

وی افزود: این موسسه موفق به تولید 9 رقم جدید نیشکر شده و در تولید این ارقام جدید از همکاری فائو ( سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد فعال در زمینه توسعه کشاورزی) بهره گرفته است که این همکاری با حضور کارشناسان این سازمان در استان صورت پذیرفته و همچنین کارشناسان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی نیز در این همکاری موفق به کسب آموزش های لازم شدند.

مدیر عامل موسسه تحقیقات و آموزش شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اظهار کرد: این شرکت موفق به تولید ارقامی متناسب و حتی بالاتر از استانداردهای جهانی شده است که در طول پنج سال گذشته متناسب با آب و هوای استان تولید و در دو هزار هکتار از اراضی موجود کشت شده اند. همچنین 30 رقم نیشکر جدید دیگر در دست تولید است که در حال انجام آزمایش های منطقه ای بر روی آنها که در مرحله تکثیر قرار دارند، هستیم و به زودی برای کشت آماده و عرضه می شوند.

حمدی ادامه داد: واریته ها و ارقام تولید شده موسسه تحقیقات و آموزش شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی که بر اساس شرایط گرما و شوری خاک استان تولید می شوند از خصوصیاتی مانند مقاومت در برابر بادهای داغ و به طور نسبی شوری آب برخوردارند و به همین دلیل کشورهایی با شرایط همانند آب و هوایی خوزستان مانند هند و کوبا تمایل بسیاری برای دریافت این نوع ارقام از کشور ما دارند.
مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
0
0
بشنو و باور نکن
:
:
:
آخرین اخبار