تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۶۸۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
1.25 میلیون آجر با علامت استاندارد مجعول در خوزستان توقیف شد
مدیر کل استاندارد و دبیر کمیته مصالح ساختمانی استان خوزستان گفت: یک میلیون و 250 هزار قالب آجر با علامت مجعول استاندارد در این استان کشف و توقیف شد.

رضا دهدشتی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای اجرای استانداردسازی مصالح ساختمانی تعداد  یک میلیون و 250 هزار قالب آجر رسی، ماشینی و توکار باربر توقیف شدند. این محصولات که مشمول استاندارد اجباری هستند  تولید واحدهای آجرنمای هویزه، آجر آریانا و آجر فروغی راد بوده که به علت جعل علامت استاندارد بر روی محصول خود توسط کارشناسان اداره کل استاندارد خوزستان شناسایی و توقیف شدند.

وی با اشاره به اینکه پرونده این واحدهای متخلف برای برخورد به مراجع قضایی ارجاع شد که هم اینک در دست رسیدگی است، گفت: با توجه به اینکه اغلب محصولات ساختمانی مشمول استاندارد اجباری بوده و کمیته مصالح ساختمانی استان به طور جدی بر استاندارد محصولات ساختمانی تاکید دارد، اداره کل استاندارد خوزستان علاوه بر تولید، بازار استان را نیز کنترل کرده و با تولیدات و عرضه کنندگان محصولات غیر استاندارد شدیدا برخورد می کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اجباری بودن استاندارد تجهیزات شهرها و زمینهای بازی و همچنین مصوبات شورای فنی استان مجموعه اقداماتی در اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان بطور جدی در حال پیگیری و بازرسی کارشناسی است.

دهدشتی زاده تصریح کرد: تاکنون تعداد 177 زمین بازی استان مورد بازدید و بازرسی قرار گرفته که در این قالب تعداد 434 فقره تجهیزات بازی  مورد بازرسی قرار گرفت. همچنین بیش از 150 زمین بازی متعلق به مناطق هشتگانه شهرداری اهواز توسط کارشناسان اجرای استاندارد خوزستان مورد بازدید و بازرسی قرارگرفت که موارد عدم انطباق های زمین های بازی به کلیه شهرداری ها و سازمان پارکها و فضای سبز اهواز برای رفع نواقص اعلام شده است.

مدیر کل استاندارد خوزستان عنوان کرد: در این زمینه بسیاری از این زمینهای بازی رفع نواقص شده و البته در بعضی نقاط نیز که نواقص بحرانی، از نظر ایمنی کودکان و یا از نظر ظاهر نامناسب شهری موجود است که متاسفانه اقدامات اصلاحی به کندی انجام می گیرد که همکاری و همت مضاعف شهرداران و سازمان پارکها را می طلبد.

وی در زمینه اقدامات انجام شده گفت: قرارداد همکاری با شرکتهای بازرسی تائید صلاحیت شده منعقد شده است که از نتیجه آن می توان به بازرسی از زمینهای بازی 42 هکتاری اهواز و 83 وسیله در زمینهای بازی دیگر مناطق اهواز، 66 وسیله از تجهیزات زمین بازی دزفول و 21 وسیله در باغملک و ... اشاره کرد.

سالیانه حداقل یک بار مورد بازبینی دقیق و بازرسی قرار گیرند.
:
:
:
آخرین اخبار