تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۶۸۷۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل ارشاد اسلامی خوزستان:
تیم‌های‌ورزشی، بیرق امام‌رضا‌(ع) را از خرمشهر به مشهد مقدس حمل می‌کنند
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان از حمل بیرق امام رضا (ع) توسط تیم‌های ورزشی در سالروز ورود کاروان آن امام همام به کشور، از خرمشهر به مقصد مشهد مقدس خبر داد.

همایون قنواتی امروز اظهار کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی مایل است در یک فضای نوآور، خلاقانه و مردمی نسبت به فعالیت فرهنگی اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه فضای فرهنگی کشور به سمت غرب یا شرق نیست بلکه فضایی اسلامی ایرانی است، ادامه داد: فضای فرهنگی موجود بر اساس اعتقادات و باورهای دینی و نگاه‌مان برگرفته از هویت ملی اسلامی، منطقه‌ای و بر اساس آیین‌ها و اعتقاداتی است که در دل مردم جای دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان سالروز ورود کارون امام رضا (ع) به ایران را مناسبتی شادی‌آفرین خواند و گفت: باید فضای عمومی در استقبال از ایشان به وجود آید و با آذین‌بندی شهر، نصب گلدسته‌ها توسط شهرداری، پخش شربت و شیرینی به این مناسبت شهر را یکپارچه در فضایی از جشن و شادی قرار داد.

وی خاطر نشان کرد: هدف تحکیم این فضاهای معنوی است که این مستلزم حضور پرشور مردم است تا این مناسبت‌ها در عمق وجود و باور‌ها نهادینه شود.

این مقام مسئول از ورود بیرق امام رضا (ع) از مشهد به خرمشهر خبر داد و عنوان کرد: به همین مناسبت بیرق آن امام همام توسط هیئتی از آستان مقدس امام رضا (ع) در مشهد به خرمشهر آورده می‌شود.

وی بر نقش پررنگ و غیر قابل انکار ورزشکاران در فرهنگ‌سازی و تحکیم باور‌های دینی تاکید کرد و افزود: در گرامیداشت ورود کاروان امام رضا (ع) نیز ورزشکاران ورود کرده و پس از انجام مراسم استقبال، این بیرق در محل مسجد جامع خرمشهر تحویل تیم‌های ورزشی می‌شود.

قنواتی اضافه کرد: با هماهنگی صورت گرفته، قرار است یک گروه دوچرخه‌سوار و یک گروه دونده بیرق را از خرمشهر به مشهد بازگردانند.

وی اظهار کرد: با این حرکت به دنبال این هستیم که این مسیر را به یک رالی ملی و در مراحل بعدی به یک رالی بین‌المللی تبدیل کنیم و این می‌تواند منافعی برای خرمشهر به همراه داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پایان با بیان اینکه تهاجم فرهنگی امری واقعی و موجود است، اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی می‌تواند جامعه را از بسیاری از آسیب‌ها و تهاجم‌های فرهنگی بیمه کند و توجه به مراسمات فرهنگی این چنینی در عصر حاضر یک ضرورت به شمار می‌رود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار