تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۶۸۵۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره محیط زیست خرمشهر خبر داد
بررسی تخصصی مشکلات کارون در خرمشهر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر از تشکیل شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون در خرمشهر برای بررسی تخصصی مشکلات رودخانه کارون در این شهرستان خبر داد.

رضا جاوید از تشکیل جلسه شورای حفاظت کیفی کارون در شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این جلسه به ریاست فرماندار خرمشهر و در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد.

وی اضافه کرد: قرار است جلسه شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون شهرستان خرمشهر هر دو ماه یک بار تشکیل و در این جلسات مشکلات این رودخانه و اروندرود بررسی و راهکارهای عملی در این مورد مطرح شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر به بیان پیشینه این شورا پرداخت و عنوان کرد: شورای حفاظت کارون و دز توسط استانداری تشکیل می‌شود که در نشست‌های این شورا مقرر شد جلسات به شهرستان‌های حوزه رودخانه کارون بسط داده شوند.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: تصمیم برگزاری جلسات حفاظت از کارون در شهرستان‌های حوزه این رودخانه بر این اساس اتخاذ شده که هر کدام از شهرستان‌ها  به صورت ریزبینانه‌تری به این صحنه ورود کرده و به شناسایی آلودگی‌ها و برداشت‌های غیرمجاز از رودخانه کارون بپردازند.

وی ادامه داد: امیدواریم در نهایت هر کدام از شهرستان‌ها به نوبه خود سهمی از بار آلودگی را کاهش داده و با ارائه راهکار‌های کاهش آلایندگی کارون، شاهد بهره‌برداری هدفمند از رودخانه کارون باشیم.

جاوید بیان کرد: در ابتدای جلسه شورای حفاظت کیفی کارون در خرمشهر، توضیحاتی در مورد آلودگی آب، مشکلاتی که ممکن است در اثر ورود آلاینده‌ها و افزایش میزان آلودگی ایجاد شود و تاثیراتی که این آلاینده‌ها می‌توانند بر تفرجگاه‌ها داشته باشند، پرداخته شد.

وی افزود: فرماندار خرمشهر در این نشست خواستار مطالعه کار‌شناسی و شناسایی معضلات رودخانه کارون و پیامد‌های احتمالی آن‌ها در سال‌های آتی به وسیله تمام ارگان‌های مرتبط و تصویب راهکار اجرایی در جلسه آینده شد.

جاوید از اعلام آمادگی تمام اعضای شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون شهرستان برای بررسی شرایط فعلی رودخانه خبر داد و خاطر نشان کرد: از هر یک از اعضا خواسته شده تا در این راستا به انجام برخی اقدامات بپردازند.

وی عنوان کرد: جهاد کشاورزی پذیرفت در قالب گزارشی به تعیین دقیق تمام خروجی‌های زهکشی و میزان خروج زهکش بپردازد و آب جنوب مکلف شد در مورد برداشت غیر مجاز آب، دبی آب رودخانه و مشکلات موجود گزارشی تهیه کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر اضافه کرد: اداره شیلات در این میان متعهد شده گزارشی از میزان آب برداشت شده برای مصارف حوضچه‌های پرورش ماهی شهید احمدیان تهیه و اداره صنعت و معدن نیز گزارش مشابهی از میزان برداشت آب برای صنایع و نوع و میزان تخلیه پساب‌های صنعتی به رودخانه کارون تنظیم کند و شبکه بهداشت نیز موظف به ارزیابی کیفی و بهداشتی آب شد.

این مسئول در پایان به جمع‌بندی این جلسه پرداخت و گفت: به طور کلی مقرر شده که اطلاعاتی همچون میزان فاضلاب ورودی به رودخانه، مختصات خروجی زهکش‌ها، میزان برداشت غیر مجاز آب و اقدامات انجام شده در این راستا را جمع آوری کرده، در قالب گزارشی کامل و جامع تنظیم شود.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار