تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۱:۲۱
کد خبر: ۶۸۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دمای بيش از 50 درجه همراه با غبار شديد در خوزستان
سرپرست اداره كل هواشناسي خوزستان از وجود دماي بيش از 50 درجه در اين استان خبر داد و گفت: غبار شديد چاشني دماي بيش از 50 درجه مي‌شود / شرايط دمايي كه از هفته‌هاي پيش در استان خوزستان پيش‌بيني شده بود مستقر است و دماي بيش از 50 درجه هنوز در شهرهاي استان به ويژه شهرهاي جنوبي استان روزانه تجربه مي‌شود
سرپرست اداره كل هواشناسي خوزستان از وجود دماي بيش از 50 درجه در اين استان خبر داد و گفت: غبار شديد چاشني دماي بيش از 50 درجه مي‌شود.

به گزارش خوزنیوز به نقل از فارس، نادر شفي‌خدايي اظهار داشت: شرايط دمايي كه از هفته‌هاي پيش در استان خوزستان پيش‌بيني شده بود مستقر است و دماي بيش از 50 درجه هنوز در شهرهاي استان به ويژه شهرهاي جنوبي استان روزانه تجربه مي‌شود.
وي افزود: بررسي نقشه‌هاي پيش يابي در سطح زمين نشاندهنده تقويت زبانه كم فشار جنوبي بر روي استان و بروز تغييرات قابل ملاحظه فشار هوا در سطح منطقه است.
اين مقام مسئول با اشاره به شرايط آب و هوايي گفت: در سطوح فوقاني جو كماكان سلول پرارتفاع جنب حاره‌اي بر فراز استان مستقر است.
شفي‌خدايي درباره پيش‌بيني شرايط آب و هوايي در خوزستان گفت: آسمان استان صاف بعضاً همراه با غبار در بعضي ساعات توام با وزش باد نسبتاً شديد پيش‌بيني مي‌شود.
سرپرست اداره كل هواشناسي خوزستان درباره شرايط آب و هوايي و وضعيت هوا افزود: وضعيت هوا، صاف گاهي همراه با غبار محلي جهت باد، شمال غربي خواهد بود.
اين مقام مسئول با اشاره به شرايط فشاري و بادي در خوزستان تاكيد كرد: سرعت باد 25 تا 35 كيلومتر در ساعت و ماكزيمم سرعت باد 45 كيلومتر در ساعت خواهد بود.
شفي‌خدايي ابراز داشت: در شبانه روز گذشته آبادان با 51.4 و ايذه با 26.6 درجه سانتيگراد به ترتيب گرم‌ترين و خنك‌ترين نقاط گزارش شده‌اند.
اين مقام مسئول با اشاره به شرايط آب و هوايي شهر اهواز اذعان داشت: حداكثر دماي اهواز به 48 و حداقل به 31 درجه سانتيگراد خواهد رسيد.
:
:
:
آخرین اخبار