تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۶۸۲۳۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پایان کار فاز اول مترو اهواز تا آخر سال
مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز اعلام کرد: بخش عمده کار در فاز اول مترو اهواز تا پایان سال با ریل گذاری آن به پایان می رسد.

عباس هلاکویی اظهار کرد: ‌دستگاه حفاریTBM از محل مصلای امام خمینی عبور کرده و به سمت خیابان سلمان فارسی در حال پیشروی است. حفاری دو ایستگاه در حال حاضر به پایان رسیده و با پایان پذیرفتن کار حفاری 4 ایستگاه دیگر، 6 ایستگاه فاز اول مترو اهواز برای اقدامات تکمیلی آماده سازی می شود.

وی ادامه داد: در صورتی که LC و اعتبار ارزی مترو اهواز بازگشایی شود، می توان سیستم های برقی، آسانسورها، پله های برقی، هواکش ها و خنک کننده ها را از این محل خریداری کرد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز اظهار کرد: با اینکه بازگشایی LC و حل شدن موضوع فاینانس زمان بر بوده ولی کارها تاکنون متوقف نشده و به محض باز شدن اعتبار ارزی، خریدها از کشور خارجی انجام و راه اندازی مترو در فاز نخست عملیاتی می شود.

هلاکویی در خصوص واگن هایی قطار شهری اهواز گفت: نوع واگن هایی که برای مترو اهواز در نظر گرفته شده از نوع واگن هایی است که وزارت کشور برای شهرهای اصفهان، شیراز و تبریز خریداری کرده است. وزارت کشور برای این شهرها 300 واگن خریداری کرده و با توجه به این که برخی از این شهرها عملیات قطار شهری آنها عقب تر از عملیات ما هستند می توان با انجام هماهنگی ها و رایزنی با وزارت کشور در صورتی که فاینانس باز هم طول بکشد، از واگن های خریداری شده استفاده کرد.

وی افزود: تعداد واگن ها، سرعت و مشخصات فنی واگن های خریداری شده با واگن های پیش بینی شده برای مترو اهواز یکسان است و در نتیجه در صورت موافقت با استفاده اهواز از واگن های خریداری شده ، 10 واگن از 300 واگن به اهواز اختصاص داده می شود.

مدیر عامل سازمان قطار شهری اهواز گفت: ‌در میدان دانشگاه که یکی از محل های عبور مترو است تاکنون عملیاتی انجام نشده بنابراین با دانشگاه شهید چمران وارد مذاکره شدیم و در حال حاضر مشکل حل شده و به زودی عملیات حفاری در میدان دانشگاه نیز آغاز می شود.

هلاکویی اظهار کرد:‌ با توجه به اینکه عملیات حفاری و دستگاه حفاری TBM در حال نزدیک شدن به خیابان سلمان فارسی و پس از آن فلکه ساعت است، لازم است به زودی عملیات اجرایی و حفاری در میدان دانشگاه آغاز شود.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
رييس زاده عليرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
0
1
شماها كه كشتين ملتو با اين چند كيلومتر مترو مردم فلان شهر در فلان كشور در يك سال صاحب 42 كيلومتر زير گذر و رو گذر مي شوند ما تازه بعد از 8 سال هنوز براي هفت هشت كيلومتر مترو داريم وعده وعيد مي ديم همينطور مي خواهيد مديريت جهاني كنيد؟ مترو اهواز شاخصي است براي ميزان كار در اين استان ببينيم و تعريف كنيم جدا در شان مردم ما با اين پيشينه تاريخي و تمدني به هيچ وجه قابل پذيرش نيست كه يك طرح عمراني تا اينقدر طول بكشد شما ساير كارها را همين طور بگيريد تنها امار و ارقامي به مردم ميدهند كه قابل سنجش و اندازه گيري نيست اما در قضيه مترو مسله فرق مي كند.
مي بينيم سالها وعده مي دهند و خبري نيست جدا نه در شان ماست و نه حق ماست كه چنين باشيم و .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
0
0
تا كي مردم كشتين با اين همه انتظار
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
0
0
بخدا قصم زشت است كه پايتخت طلاي سياه ايران قطار شهري ندارد به والله اين حق خوزستانو خوزستاني نيست
:
:
:
آخرین اخبار