تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۶۸۱۰۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان:
برای طرح‌های کلان نباید خود را معطل کنیم/ وضع تالاب‌ها در شورای حفاظت از کارون حل می‌شود
وضعیت تالاب های خوزستان خسارت جبران ناپذیری را به استان وارد کرده است و در شورای امنیت کشور نیز در کنار بحث جاده مرزی استان، مشکل این تالاب ها نیز مطرح شده است و تصمیمات خوبی نیز در مورد آن اتخاذ شده است/ شورای حفاظت از تالاب‌های استان به صورت مستقل ولی بر اساس مصوبات شورای برنامه‌ریزی استان فعالیت خواهد کرد

خوزنیوز: در جلسه شورای برنامه ریزی استان خوزستان که صبح امروز 18 مرداد ماه در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، اعضای شورا به هماهنگي و تصميم گيري در امور برنامه ريزي، توسعه و عمران استانها و نظارت آنها و هدايت و تصويب طرحها در چارچوب برنامه ها، سياستها و خط‌مشي‌هاي كلان كشور پرداختند.

عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان

عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان گفت: ایراد اساسی سرمایه گذاری در این است که در منطقه مطلوبیت لازم برای سرمایه گذاری وجود ندارد و ما نیز از این بایت هزینه های گزافی پرداخته ایم؛ البته حاضر نبودیم به این خاطر از ارزش های انقلاب اسلامی عدول کنیم.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: همانند بازیکن ذخیره فوتبال که تا دقیقه 90 مجبور است خود را گرم نگه دارد، ما نیز باید با توجه به شرایط مملکت برای هر نسخه ای آماده باشیم.

وی بیان کرد: برای طرح‌های بزرگ و کلان نبایدخود را معطل نمود، زیرا با وجود صندوق‌های بازنشستگی، سازمان ها و نهادهای عمومی و دیگر مجموعه ها این موضوع امکان‌پذیر نیست و ادامه داد: این مجموعه ها اکنون به آفتی تبدیل شده اند و مانع توجه به بخش خصوصی می‌شوند.

مقتدایی افزود: دو مجموعه کارگروه اقتصاد و اشتغال لازم است که فعال شوند و در صورت فعال شدن این دو مجموعه، اگر از مجموع 400 طرح سرمایه گذاری، 200 طرح به سرانجام برسد به پیروزی دست یافته ایم.

شورای برنامه ریزی و توسعه خوزستان

استاندار خوزستان به انتقاد از مشکلاتی که بر سر راه اجرایی شدن طرح‌ها وجود دارد پرداخت و گفت: تعارضات قانونی از جمله قیدهای مختلفی که سازمان محیط زیست قائل می‌شود باعث فراری شدن سرمابه گذار می‌شود.

وی یادآور شد: در شورای برنامه ریزی و توسعه استان ما فقط باید عملکرد خود را با خودمان و بر اساس استعدادها و امکانات موجودمان مقایسه کنیم، نه با استان‌های دیگر یا عملکرد خود در گذشته.

مقتدایی در خصوص وضعیت تالاب‌های استان و مشکلات دو تالاب هورالعظیم و شادگان گفت: وضعیت تالاب های خوزستان خسارت جبران ناپذیری را به استان وارد کرده است و در شورای امنیت کشور نیز در کنار بحث جاده مرزی استان، مشکل این تالاب ها نیز مطرح شده است و تصمیمات خوبی نیز در مورد آن اتخاذ شده است.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص تالاب شادگان نیز حق‌آبه‌ای در کنار پسابی که با این تالاب وارد می‌شود قائل شده است.

جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه خوزستان

استاندار خوزستان با بیان اینکه وضع تالاب‌ها را در شورای حفاظت از کارون می‌توان حل کرد اما این موضوع منوط به مصوبه دولت است افزود: شورای حفاظت از تالاب‌های استان به صورت مستقل ولی بر اساس مصوبات شورای برنامه‌ریزی استان فعالیت خواهد کرد.

وی یادآور شد: در تالاب شادگان بدون سرمایه‌گذاری 5 هزار اشتغال طبیعی در آن صورت می‌گیرد که سهم بسیاری از این اشتغال از طریق ماهی و آبزیان است و تنها در بخش برداشت صید، 15 هزار تن ماهی از این تالاب برداشت می شود.

مقتدایی افزود: 200 میلیارد تومان برای ساماندهی وضعیت تالاب شادگان در نظر گرفته شده که هدایت این اعتبار توسط شورای برنامه‌ریزی استان است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
0
0
آقای استاندار تا کی میخواهید دست رو دست بگذارید؟دوس دارین کارون از بین بره؟بابا ما به کی بگیم؟از اونور دارن کارون رو منتقل میکنن از اینور هم لایروبی نمیشه!
رویا سردار بی سر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
0
0
نهاد ریاست‌جمهوری از ورود ۱۶ نفر از نمایندگان اصفهان به دفتر رئیس‌جمهور ممانعت کرد.

به گزارش جنوب نیوز، سیدناصر موسوی لارگانی، عضو مجمع نمایندگان اصفهان در گفتگو با نسیم اظهار داشت: ۱۶ نفر از نمایندگان اصفهان بیش از یک ساعت مقابل درب ریاست جمهوری حضور یافتند اما به این نمایندگان اجازه ورود به این نهاد را ندادند و حتی برای مقابله با نمایندگان مردم اصفهان از نیروهای حفاظتی استفاده شده است.

وی افزود: نمایندگان اصفهان برای بررسی پروژه آبرسانی به اصفهان که توسط وزیر نیرو ملغی شده است به ریاست جمهوری رفتند.

لارگانی خاطر نشان کرد: با ملغی شدن این پروژه ۵ میلیون نفر از مردم استان با مشکل آب مواجه شدند. وی در ادامه گفت: عدم حضور نمایندگان در نهاد در حالی صورت می گیرد که معاونین وزیر و وزرا و حتی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و وزرا بدون هماهنگی قبلی در مجلس حضور می‌یابند. / جهان نیوز
:
:
:
آخرین اخبار