تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۶۷۷۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرمایه‌گذاران‌درتوسعه‌منطقه3مشارکت‌می‌کنند؟

شهردار منطقه 3 اهواز در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه های عمرانی این منطقه، گفت: در تلاش برای جذب مشارکت سرمایه گذاران در امر توسعه عمرانی این منطقه هستیم.

علی موزرم پور در این بازدید که روز شنبه انجام شد، اظهار کرد: شهردار اهواز کار خود در این کلانشهر با شعار محرومیت زدایی آغاز کرد و اولویت فعالیت های خود را در مناطق حاشیه و محروم قرار داد لذا در منطقه 3 شهرداری نیز با تبعیت از دستورالعمل شهردار، محرومیت زدایی از مناطق محروم در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: به همین منظور نهضت آسفالت در محلات منطقه 3 شهرداری، آغاز شد و تاکنون اجرای عملیات آسفالت در این منطقه 60 تا 70 پیشرفت داشته است.

شهردار منطقه 3 اهواز افزود: منطقه علی آباد از جمله مناطق محرومی است که علی رغم اینکه در محدوده شهری واقع نیست اما در جهت محرومیت زدایی، شهرداری اهواز با حمایت شورای شهر اقدام به ارایه خدمات در این منطقه کرده است. از جمله اقداماتی که شهرداری منطقه 3 در این کوی انجام داده می توان به حمل و رفت و روب زباله و در نهایت نیز انجام اقدامات زیرسازی آسفالت پس از اجرای پروژه فاضلاب است.

موزرم پور اظهار کرد: نخستین پروژه بزرگ در منطقه 3، احداث شهربازی در پارک شهروند، پروژه بزرگ پارک حدفاصل پارک ولایت تا میدان چهاراسب، نصب هواپیمای رستوران، تلویزیون شهری و غیره است. شهرداری برای این پروژه ها اعتباری در نظر نگرفته و قصد دارد همه پروژه ها را از طریق مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی به انجام برساند.

وی بیان کرد: شهرداری منطقه 3 موظف است در سال 93، 57 میلیارد تومان درآمدزایی کند که 60 درصد از این درآمدها صرف حوزه عمرانی و مابقی هزینه های جاری خواهد شد.

شهردار منطقه 3 اهواز گفت: از جمله پروژه های تعریف شده در این منطقه می توان به احداث تقاطع غیرهمسطح شهید بندر، تعریض پل سوم، احداث اسکله تفریحی حدفاصل پل سوم تا پل نهم، احداث پیست پینت بال در پارک شهروند و پیست اتومبیلرانی در انتهای بلوار نفت اشاره کرد.

موزرم پور افزود: یکی از پروژه های بسیار خوب استان که در اهواز و در منطقه 3 شهرداری به سرانجام رسید، پروژه فرهنگسرای نجوم است که اکنون در این منطقه به بهره برداری رسیده است.

وی اظهارکرد: در نهضت آسفالت، طبق دستور شهردار، هیچ نقطه خاکی از خیابان های شهر نباید باقی بماند و لازم است همه خیابان ها آسفالت شود به همین منظور عملیات گسترده ای در مناطق مختلف شهرداری منطقه 3 در زمینه آسفالت، انجام و یا در حال انجام است.

شهردار منطقه 3 اهواز گفت: نصب 410 مورد علایم و تجهیزات ترافیکی تاکنون در این منطقه، 1172 متر جدول گذاری معابر، احداث 4 ایستگاه عادی و مکانیزه و اتوبوس، اصلاح هندسی تقاطع فاز 3 و 4، میدان چهاراسب و میدان شهید بندر، زهکشی پارک آزادی زویه به مساحت 450 مترمربع، 18 هزار و 700 متر مربع روکش آسفالت و 6 هزار و 200 مترمربع زیرسازی آسفالت، از جمله اقداماتی است که شهرداری منطقه 3 اهواز در مناطق مختلف خود انجام داده است.

موزرم پور اظهارکرد: همچنین مجموعه ورزشی آزادی زویه با 2 هزار مترمربع زیربنا و 200 میلیون تومان اعتبار اولیه و اجرای پروژه چمن مصنوعی این مجموعه ورزشی با اعتبار 200 میلیون تومان، باند کندرو زرگان و کوی فرهنگیان، نصب پایه های روشنایی آیلند وسط ورودی کوی فرهنگیان، احداث سرای محله در این منطقه، تکمیل پروژه پیاده رو سازی پارک فرهنگیان و دیوار کشی کریدور بلوار نفت با حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر اقدامات عمرانی صورت گرفته توسط شهرداری منطقه 3 اهواز است.

وی ادامه داد: در بلوار نفت کوی آغاجاری، اجرای عملیات آسفالت، 18 هزار مترمربع زیرسازی کل منطقه کوی نفت، در دستور کار قرار گرفت که از این میزان 5 هزار مترمربع آسفالت خیابان های فرعی انجام شد و 13 هزار مترمربع خیابان های اصلی منطقه در حال اجراست و حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شهردار منطقه 3 اهواز افزود: همچنین عملیات احداث پارک آغاجاری با 10 میلیارد ریال اعتبار با مساخت 45 هزار مترمربع و پارک منابع طبیعی با مساحت 19 هزار مترمربع در حال انجام است. از دیگر پروژه های عمرانی در دست اقدام می توان به احداث پارک و زمین ورزشی در زیتون کارمندی اشاره کرد که برای احداث زمین ورزشی 200 میلیون تومان اعتبار اولیه در نظر گرفته شد و قراراست چمن مصنوعی لین زمین با مشارکت پیمانکار به اجرا در آید و تاکنون نیز 500 میلیون تومان جهت احداث پارک در زیتون کارمندی هزینه شده است.

موزرم پور خاطرنشان کرد: فرصت های بسیار خوبی در کلانشهر اهواز برای مشارکت و سرمایه گذاری در پروژه های عمرانی شهرداری وجود دارد که با حمایت شهرداری اهواز و مجموعه استان و همچنین شورای شهر، زمینه و بستر امن برای انجام سرمایه گذاری فراهم است، لذا در این منطقه از ورود سرمایه گذاران و مشارکت آن ها در پروژه عای عمرانی تعریف شده، حمایت و استقبال می کنیم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار